9 енергизиращи съвета за майките

Защо след като децата имат толкова много енергия, те са тези, които трябва да подремнат през деня?

 

Родителството е една от най-възнаграждаващите професии на света, но също така и най-изтощителната. Вие сте на линия 24/7 – никакви почивни дни или болнични. Съсредоточавате се само върху децата и пренебрегвате себе си, въпреки че това не е добре за вас самите.

 

В идеалния случай, всички майки трябва да получават 8 часа сън, за да се възстановят, но това всъщност е рядък лукс. Ето някои бързи и по-реалистични енергизиращи съвета за майките:

 

1. Пийте много вода

 

Дехидратацията може да повлияе на тялото ви, още преди да усетите, че сте жадни. Дехидратацията причинява главоболие, умора и липса на енергия. Когато се почувствате малко отпаднали, вземете бутилка вода и я изпийте.

 

вода, дехидратация, жажда, умора, майки

 

2. Вземете вана или душ

 

Няма нищо по-ободряващо от топла вана или душ в средата на деня. След това ще се почувствате като нов човек.

 

3. Бъдете „лоша майка“

 

За да получите дори и 5 мин за глътка енергия, може да се нуждаете от бърза почивка от децата. Ако те не са на училище или детска градина, това означава, че можете да им позволите да гледат телевизия поне за кратко. Нормално е да оставите децата да гледат телевизия за 15-20 мин – време, в което вие можете да презаредите. Пуснете им някакво детско филмче и ги оставете да се забавляват, така ще получите много повече почивка, отколкото ако трябва да ги наблюдавате зорко като ястреб.

 

Четете още: Заетите майки и стреса

 

4. Движете се

 

Изследванията са установили, че редовната физическа активност е по-добра за повишаване на нивото на енергията от дрямката. Но постоянните напомняния да правите упражнения може да бъдат изтощителни. Забравете перфекционизмът и помислете какво можете да направите вместо това. Направете кратка разходка из квартала с детето в количка или просто станете от бюрото за малко и се раздвижете. Или поиграйте с децата си. Ако навън е студено, то можете заедно да потанцувате вкъщи.

 

разходка, дете, майка, енергия

 

5. Не пропускайте закуската

 

Внимателно наблюдавате дали децата са закусили добре, нали? Но обръщате ли внимание на себе си? Чаша кафе не е най-здравословният старт на деня. Изследвания са установили, че хората се чувстват по-добре, ако са закусили сутрин, като същевременно тази храна се трансформира в енергия през целия ден.

 

Четете още: Достъпни начини да се поглезите

 

6. Поддържайте кръвната си захар в норма

 

Чувствате се уморени. Взимете бонбон или шоколадче за бързо увеличаване на кръвната захар, но тази енергия трае за кратко и след това отново се сривате и се чувствате още по-изморени отколкото и преди. Звучи ли ви познато? Големите колебания в нивата на кръвната захар може да е пагубно за нивото ви на енергия. Вместо да вземате сладко, за да запълните енергийните си запаси, то по-добре се хранете редовно, но по малко, за да поддържате едно ниво на кръвна захар. Дръжте малки закуски в чантата си, които са съчетание между протеини и въглехидрати за по-бавно освобождаване на енергията – бисквитки с фъстъчено масло, протеинови блокчета или плод.

 

кръвна захар, закуска, майка, енергия

 

7. Преоблечете се

 

Не, наистина. Ако сте седнали с провиснал анцуг или пижама, то това в действителност може да ви накара да се почувствате отпаднали. Не е нужно да обличате пола или костюм, но един удобен панталон и потниче или тениска, може да ви накара да се почувствате като нов човек.

 

8. Дайте си време за сън

 

Може би 8 часа сън не са реалистични за майките, но не можете да оцелеете само с 5. Няма бърз лек за липса на сън, без значение колко много кофеин поглъщате. Кофеинът и захарта ви карат да пълнеете, а и се чувствате още по-изморени от тях. Опитайте се да си лягате малко по-рано от обикновено. Не стойте пред телевизора или компютъра до късно и вижте колко повече енергия ще получите.

 

9. Прекарвайте време с детето си

 

Понякога почивката от родителството може да ви даде енергия, но и времето прекарано с детето ви може да „напълни резервоара“. Отделете 15 минути и просто си поиграйте с детето си. Отдайте се изцяло на играта без краен срок и цел. Ще се почувствате изтощени, ако цял ден само храните и се грижите за децата си, без да им отделяте реално време за игра и внимание. 

 

Снимки: Gagilas, Matryosha, MovementSix Foter.com 

Добави коментар