6 стъпки за перфектно лятно тяло – част 1

Всички искаме да изглеждаме добре – постоянно. Лятото обаче засилва това ни желание. Оскъдното облекло и прилепналите дрехи очертават фигурата ни много по-добре през лятото, а освен това събличането по бански ни стимулира още повече. Предлагаме ви 6 стъпки, благодарение, на които да изглеждате добре на плажа, а и не само!

 

1. Поставете си цели

 

Разберете кои са проблемните ви зони. Гледайте реално на себе си, на тялото си. Преценете дали наистина се нуждаете от отслабване. Възможно е вече да сте със здравословно тегло, но да искате малко да стегнете тялото си за тонус. Ако знаете това ще определите правилната диета и физически упражнения за вас.

 

лято, фигура, спорт, тяло, упражнения

 

За да отслабнете, имайте предвид, че трябва да промените хранителния си режим. Спортуването ще помогне за тази цел и ще засили метаболизма ви, но не е достатъчно. Ако пък искате само да тонизирате мускулите си, съсредоточете се върху упражненията.

 

Премерете се

 

Ако не знаете точната си височина, премерете се. Измерете и точните мерки на целевата зона (зоната, от която искате да свалите килограми). Претеглете се. За възможно най-точно измерване, направете това рано сутринта, преди да сте закусвали.

 

Четете още: Тичането ви прави щастливи

 

 Изчислете индекса си на телесна маса

 

За да определите идеалното за вас тегло, изчислете индекса си на телесна маса, въз основа на теглото и височината ви. Тази калкулация ще ви помогне доста. Можете да направите сметката ръчно или да използвате онлайн калкулатор. Така или иначе ще знаете теглото и височината си. Имайте предвид, че тъй като мускулите са по-тежки от мазнините – формулата подценява мазнините на хора с много ниска мускулна маса и обратното.

 

2. Намалете теглото с много кардио упражнения

 

Започнете да бягате, да ходите много, да карате колело или някакви други базови упражнения. Те ще ви помогнат  да изгорите по-бързо калории и да засилите метаболизма си. Правете около 30 мин. кардио, 3-5 пъти в седмицата. Ако обичате да спортувате във фитнес, карайте колело, тичайте на пътечката или правете други кардио упражнения.

 

лято, фигура, спорт, тяло, упражнения

 

Ако ви доскучава от кардиото, смесете го с други упражнения. Ако тичате през ден, включете и карането на колело в свободния си ден. Във фитнеса например, можете да тичате 10 мин., да карате колело 10 мин. и да скачате на въже, така 30-те мин. ще ви се сторят много по-малко, защото няма да сте се изморили.

 

Присъединете се към клас. Повечето фитнес зали предлагат курс по кикбокс, бокс, зумба и много други. Да спортувате с група, може много да ви стимулира да се стараете, особено ако нямате опит и съответно самоконтрол. Танцувайте – не всички упражнения трябва да са под формата на задължение. Ако не сте в настроение да спортувате – потанцувайте.

 

Четете още: Каране на колело през лятото

 

Можете да паркирате автомобила си малко по-далеч, а да вървите до там. Вършете домакинска работа – всъщност тя изгаря доста калории. Ако работите на бюро, не забравяйте да ставате и да се движите на всеки няколко часа.

 

3. Тонизиране на мускулите

 

Защо не опитате йога или пилатес? И двата вида упражнения помагат за добрата визия и тонус на тялото ви. Те са идеални за жени, които искат издължени и красиви мускули, а не големи и напомпани.

 

Правете коремни преси. Можете да вдигнете краката си и да ги държите леко вдигнати във въздуха. За да избегнете наранявания на гърба, можете да опитате коремни преси с помощта на топка. Правете планк – „японска почивка“ (стоене на лакти, докато тялото ви е изпънато на дъска) за 30 сек. до минута. Не забравяйте, че трябва да държите тялото си в права линия.

 

лято, фигура, спорт, тяло, упражнения

 

Тренирайте и краката си – правете клекове и други упражнения за бедрата и дупето си. Карайте колело, можете да използвате и фитнес уред колело. Добавяйте допълнителни тежести, за максимален ефект.

 

Правете лицеви упори. Ако не можете, опитайте улеснената версия – с колене опрени в пода. Можете да вдигате тежести – за обемни и големи мускули, правете малко повторения с по-големи тежести, а за почистване на мазнини – много повторения с малки тежести.

 

Четете още: Упражнения за плажа – ВИДЕО

 

Обмислете и наемането на личен треньор, който да ви помогне да се концентрирате върху най-проблемните си зони. Личният треньор може да ви помогне да получите желаните резултати, да ви мотивира допълнително и да предотврати травми и наранявания.

 

Продължава на: 6 стъпки за перфектно лятно тяло – част 2

 

Снимки: Micah Camara, Peaches&Cream, SheilaTostes, Alex Dram Foter.com

Добави коментар