6 начина да спрете преяждането – част 1

Хората имат инстинктивен страх от глада. Дори днес, когато всички сме наясно къде и кога ще e следващото ни хапване. Само мисълта, че можем да огладнеем, може да ни накара да изтичаме в най-близкия магазин и да се снабдим с пакетче бисквитки, чипс или солети.

 

Ако искате да отслабнете, трябва да се научите да слушате тялото си. Гладът е физическият сигнал, че се нуждаете от „гориво“. Той може да бъде най-добрият ви приятел, когато се опитвате да отслабнете. Ако се научите да слушате тялото си, ще знаете кога да спрете да ядете, за да не преядете.

 

Ако не успявате да различите правилния сигнал обаче, гладът може да се превърне във враг №1  – ще започнете да ядете повече, да прегладнявате и няма да можете да контролирате количеството храна, което приемате.

 

прегладняване, хранене, сигнали, хранене

 

Тези 6 съвета ще ви помогнат да се храните така, че не само да ядете по-малко количество храна, но и да бъдете сити за по-дълго време. Ще бъдете способни да контролирате колко калории приемате и да отслабвате, без да се подлагате на диети.

 

Четете още: 9 храни, които помагат за отслабване

 

1. Използвайте скала на глада

 

Наистина ли знаете, какво е усещането за глад? Преди да можете да го обуздаете, трябва да можете да разпознаете физическите сигнали, че наистина се нуждаете от храна. За да постигнете това, можете да използвате скалата, която се намира по-долу. Тя ще ви помогне да разберете истинските си нужди:

 

Прегладняване

 

Прегладняването представлява чувството на силен глад, комбинирано със замайване и нервност, причинени от ниските нива на кръвна захар от липсата за храна. Рискът от преяждане е висок.

 

Глад

 

Постоянно си мислите за следващото ястие. Ако не се нахраните в рамките на час, влизате в опасната територия на прегладняването.

 

прегладняване, глад, хранене, преяждане

 

Умерен глад

 

Стомахът ви може би къркори и вие вече планирате да сложите край на това неприятно усещане. Това е най-подходящото време за хранене.

 

Четете още: Какво представлява лечебният глад?

 

Доволство

 

Чувствате се добре – нито гладни, нито сити. Чувствате се задоволени и спокойни, така че следващото хапване може да почака.

 

Ситост

 

Ако се храните, когато сте сити е по-скоро по инерция, отколкото от глад. Корема ви е леко подут, а храната ви не е толкова вкусна, колкото първите няколко хапки от нея.

 

Преяждане

 

Чувствате се дискомфортно, може дори да имате киселини, получени от стомашната киселина попаднала в хранопровода.

 

хранене, честота, огладняване, преяждане, висококалорична храна

 

2. Хапвайте на всеки 4 часа

 

Все още не сте сигурни кое е истинското усещане за глад? Настройте си часовника – идеалното време между 2 хранения е 4-5 часа. Ако изчакате твърде много, за да се нахраните, това ще ви накара да изберете по-висококалорична храна.

 

Четете още: Как да започнем да се храним здравословно?

 

Редовното хранене поддържа нивото на кръвната захар стабилно, което ви предпазва от чувството на прегладняване.

 

Съвет за отслабване: Ако чувствате глад между храненията, хапвайте нещо в рамките на 150 калории. Ето няколко идеи: пресни плодове и сурови несолени ядки – те съдържат голямо количество фибри и вода, така че приемате по-малко количество калории. И като бонус – те са пълни с хранителни вещества, които ви правят по-здрави.

 

закуска, ядки, хранене, огладняване, преяждане, хранене

 

Избягвайте изкушенията, като винаги носите със себе си преносими закусчици, като сушени плодове или ядки, в чантата си. Можете да ги оставите и в бюрото си или жабката на колата.

 

Продължава на: 6 начина да спрете преяждането – част 2

 

Снимки: CliffMuller, miss pupik, abodftyh, FixersUK, Chapendra Foter

Добави коментар