6 начина да подсилите имунитета на детето

Течащ нос, постоянни настинки, грип, повръщане, диария… Много родители смятат, че тези състояния са нормални за децата, които ходят на детска градина или училище, защото имунитетът им не е съвсем развит и лесно си „разменят“ микроби. Само че не е точно така.

 

Много често повтарящите се инфекции се дължат на понижен имунитет – имунната система не се влияе единствено от гените. Родителите могат да направят много неща, за да стимулират имунната система на детето безопасно и ефективно.

 

Ако детето боледува често, родителите не трябва да приемат състоянието му за нормално. Могат да вземат мерки и да повишат имунитета му. Така детето ще стане по-здраво, а лятната почивка – безоблачна.

 

дете, имунна система, имунитет, диета, храна, сън, здраве

 

1. Всичко започва с добрата диета

 

Детската имунна система може лесно да се срине, ако постоянно бива бомбардирана с храни, към които детето има непоносимост, бързи закуски, консерванти, добавки и захар. Ако едно дете има хранителна алергия, неговият храносмилателен тракт страда, получава се възпаление, а това отслабва имунната система и тя не може да се пребори с вирусите и бактериите. Почти същото се получава и когато детето яде по-голямо количество добавки и консерванти, отколкото тялото му може да преработи.

 

Захарта потиска имунитета. За да е в добро здраве детето ви, ограничете общия му пример на захар и разберете към кои храни е алергично. Диетата му трябва да включва по-големи количества плодове, зеленчуци, ядки, семена, бобови растения, яйца и месо.

 

Четете още: Как да научите детето си да измерва с линия?

 

2. Чревната флора на детето

 

Пробиотиците са добри бактерии, които се срещат естествено в червата ни. Те предпазват храносмилателния ни тракт, помагат за смилането на храната, съдействат за изхвърлянето на токсините и ни предпазват от бактериите и вирусите. Когато бактериалният баланс в стомаха на детето ви се наруши, може да се получи инфекция.

 

Можете да намерите подходящи пробиотични добавки за деца, съдържащи лактобацили и бифидобактерии. Консултирайте се със своя педиатър, за да ви препоръча марка и да ви каже какво количество да давате на детето.

 

дете, имунна система, имунитет, диета, храна, сън, здраве

 

3. Намалете стреса и тревожността при детето си

 

В наши дни родителите са подложени на силен стрес, децата са претоварени с извънучилищни дейности и всички страдат. Стресът се отразява на децата по същия начин, както и на възрастните – нивата на кортизол и адреналин се покачват. Когато това повишаване се запази за дълго време, имунитета се понижава.

 

Важно е за децата да имат достатъчно свободно време за творчески игри и почивка. Ако това се спазва, имунната защита ще е повишена.

 

Четете още: Сухи и напукани устни при децата

 

4. Достатъчно сън

 

За жалост, повечето деца не получават необходимото количество сън. В зависимост от възрастта, децата се нуждаят от 10-14 ч. сън на денонощие. Качеството на съня също е много важно. За правилната секреция на мелатонин (хормон на съня), детето трябва да спи в тъмна стая без включена нощна лампа. Изключете и всички електронни устройства или просто ги преместете в друга стая.

 

5. Не забравяйте – температурата помага в битката с инфекциите

 

Въпреки че много родители изпадат в паника при първите признаци на повишена температура, трябва да знаете, че тя е само симптом, а не самата болест. Повишената температура е имунният отговор на организма към наличието на инфекция. Без нея тялото не се бори толкова ефективно със заболяването.

 

дете, имунна система, имунитет, диета, храна, сън, здраве

 

Имайте предвид обаче, че повишената температурата е знак, че нещо се случва и трябва да се консултирате с лекар, за да разберете дали е добре да я свалите бързо, или е по-добре да изчакате.

 

6. Добавките и билките правят чудеса

 

Най-добрите добавки за стимулиране на детската имунна система са витамин D и цинк. А от билките – бъзът и астрагалусът могат да направят чудеса за предотвратяване на инфекция на дихателните пътища.

 

За алергии, може да опитате с рибено масло, витамин С и коприва. Преди да добавите в режима на детето си нова билка или добавка е препоръчително да се консултирате с лекар.

 

Снимки: Len Radin, WalterPro4755, gagilas Foter.com

Добави коментар