забременяване, храни, витамини, яйца, риба, мазнини

5 храни, подсилващи плодовитостта

Невъзможността на една двойка да създаде поколение, може да бъде много стресираща. Преди да се оставите отчаянието да ви погълне обаче, трябва да знаете, че всъщност малките промени, понякога могат да дадат големи резултати.

 

Храненето е само един от аспектите, върху който е добре да се фокусирате. Важно е да приемате пълноценни и подсилващи храни, когато се опитвате да забременеете. В този период не е подходящо да правите детоксикации или да спазвате строги диети.

 

Акцентирайте върху храни, богати на минерали и витамини, за да получава тялото ви всички необходими хранителни вещества, свързани с плодовитостта и бременността. За жалост начинът на хранене не е определящ фактор при всички случаи на безплодие, но може да повлияе поне в някои. Включете в менюто си следните храни:

 

1. Яйца

 

забременяване, храни, витамини, яйца, риба, мазнини

 

Яйцата са богати на протеини и съдържат полезни хранителни вещества като витамин А, витамин D и холин. Погрешно е разбирането, че яйцата трябва да се избягват или да се хапват само белтъците, за да се избегне холестерола в жълтъците. Всъщност полезните вещества в яйцата са именно в жълтъка. Витамин А е от съществено значение за репродуктивната система, а холинът може да помогне да се избегнат различни усложнения по време на бременността.

 

2. Къдраво зеле

 

Къдравото зеле и другите кръстоцветни зеленчуци съдържат индол-3-карбинол – фитонутриент, който може да окаже благоприятен ефект върху естрогенния метаболизъм. Освен това, то е чудесен източник на фолиева киселина (витамин В9), която е от съществено значение за предотвратяването на дефекти на невралната тръба.

 

Вижте още: Какво не трябва да правите, ако искате да забременеете?

 

Къдравото зеле съдържа и витамин С, който е мощен антиоксидант, важен за предпазването на яйцеклетките и сперматозоидите от увреждания от свободните радикали. Другите кръстоцветни зеленчуци, които е добре да хапвате са броколи, карфиол, зеле и рукола. Добре е зеленчуците от това семейство да се консумират след термична обработка (варени на пара или печени), за да се усвоят по-добре от организма.

 

3. Въглехидрати с нисък гликемичен индекс

 

забременяване, храни, витамини, яйца, риба, мазнини

 

Добре е въглехидратите в диетата да идват от храни с нисък гликемичен индекс, като бобови растения, плодове и зеленчуци и млечни продукти. Нишестето и тестените продукти рязко повишават кръвната захар, затова е препоръчително да не прекалявате с тях. Ограничете сладките храни и тези с добавена захар до минимум. Захарта може да доведе до наддаване на тегло, диабет и поликистозни яйчници, а те от своя страна – до безплодие.

 

4. Здравословни мазнини

 

Мастноразтворимите витамини A, D, E и К се намират в мазнините, така че ако спазвате бедна на мазнини диета, можете да не успеете да си набавите тези важни витамини. Много жени страдат от недостиг на витамин D, а според изследванията този витамин спомага за редовността на менструалния цикъл при жени с поликистозен овариален синдром – основна причина за безплодие.

Вижте още: Какво трябва да правите, преди да забременеете?

 

По-високите нива на витамин D в кръвта, могат да помогнат и за повишаване шанса за забременяване при жени, подложени на лечение за плодовитост. Здравословни мазнини са зехтинът, кокосовото масло, авокадото, маслата от ядки и семена, особено богатите на витамин Е слънчогледови семена и бадеми.

 

5. Риба с ниско съдържание на живак

 

забременяване, храни, витамини, яйца, риба, мазнини

 

Рибата има много предимства за жените, опитващи да забременеят, благодарение на съдържащите се в нея омега-3 мастни киселини. Но трябва да се придържате към рибата с ниско съдържание на живак и да ограничите консумацията ѝ до 340 гр. седмично.

 

По-високите количества на омега-3 мастни киселини се свързват с по-добро качество на яйцеклетките и сперматозоидите. Освен това те, имат противовъзпалителни свойства, които могат да са много полезни при заболявания като Синдром на поликистозните яйчници. Рибите, които е добре да консумирате са дивата сьомга, бяла риба, сардини и херинга.

Добави коментар