5 храни, облекчаващи симптомите на хипертиреоидизъм

Хипертиреоидизмът е състояние, в което щитовидната жлеза произвежда твърде много хормони. То не може да се излекува само с диета – необходим е прием на лекарства предписани от лекар. Въпреки това храната, която ядете, може да окаже положително влияние върху симптомите на това състояние.

 

Ето 5 храни, които могат да ви помогнат да се чувствате по-добре:

 

1. Горски плодове

 

Ягоди, боровинки, малини, къпини… Изборът е ваш. Тези дребни и вкусни плодчета са изпълнени с антиоксиданти, които подсилват имунната ви система. Яжте порция плодове всеки ден, те определено ще повлияят добре на здравето ви.

 

хипертиреоидизъм, щитовидна жлеза, храни, плодове, мляко, омега-3 мастни киселини

 

2. Кръстоцветни зеленчуци

 

Броколито е част от група храни, които могат да намалят количеството на хормона, който произвежда щитовидната жлеза. Ако не обичате броколи, можете да хапвате други кръстоцветни зеленчуци, като например карфиол, къдраво зеле или обикновено зеле. Яжте поне 1 порция от тези зеленчуци дневно.

 

Четете още: Как да предотвратите глаукома?

 

3. Витамин D и омега-3 мастни киселини

 

Сьомгата съдържа витамин D – важен хранителен елемент, който заедно с калция предотвратява загубата на костна маса. Освен това сьомгата ви снабдява с много голямо количество омега-3 мастни киселини, които поддържат доброто ви здраве.

 

хипертиреоидизъм, щитовидна жлеза, храни, плодове, мляко, омега-3 мастни киселини

 

Тялото ви не произвежда естествено тези мастни киселини, така че се налага да си ги набавяте от храната. Ако не обичате риба, можете да си набавите витамин D от яйцата и гъбите, а омега-3 мастни киселини от орехите, зехтина и лененото масло. Хапвайте тези храни често.

 

Четете още: Как да избергнете пролетната мигрена

 

4. Пуешко

 

Пуешкото месо е отличен източник на протеини, които са важни, защото тялото ви се нуждае от тях, за да има енергия и да изгражда мускули м и поддържа мускулна маса. Загубата на тегло е често срещан симптом на хипертиреоидизъм. Приемът на достатъчно протеини, може да ви помогне да поддържате здравословно тегло. Разбира се, можете и да не ядете месо, а да си ги набавите от боб и ядки. Просто се опитвайте да хапвате протеини на всяко хранене.

 

5. Млечни продукти

 

хипертиреоидизъм, щитовидна жлеза, храни, плодове, мляко, омега-3 мастни киселини

 

Нелекуваният хипертиреоидизъм може в крайна сметка да отслаби костите и да доведе до остеопороза. За да предотвратите това си набавяйте калций, като консумирате кисело мляко или други млечни продукти като сирене и кашкавал 2-3 пъти дневно.

 

Снимки: jenn2d2, TaylorMiles, Helen K, naserke Foter.com

Добави коментар