храни, стареене, ягоди, аспержи, репички, червено цвекло, моркови

5 храни, забавящи стареенето

Пролетта е сезонът, в който природата се събужда за нов живот. Със стоплянето на времето започваме все повече да жадуваме за по-леки и свежи храни. И въпреки че обикновено свързваме лятото с изобилието на пресни плодове и зеленчуци, пролетта също не е за подценяване. Вижте кои пролетни изкушения могат да ни заредят с разнообразни витамини. Те не само ще ни накарат да се чувстваме добре, но могат да ни помогнат и да изглеждаме по-добре.

 

Ягоди

 

Тези вкусни плодове са чудесен източник на витамин С, който помага за намаляването на риска от развитие на рак. Освен това, ягодите съдържат алфа хидрокси киселини, които помагат за освобождаването от мъртвите кожни клетки, което от своя страна подобрява външния вид на кожата.

 

храни, стареене, ягоди, аспержи, репички, червено цвекло, моркови

 

Ягодите са с високо съдържание на фибри, които помагат за балансиране на нивото на кръвната захар и полифеноли, които поддържат имунната система и помагат за здравословното обновяване на клетките.

 

Репички

 

Повечето хора не се сещат за репичките, когато говорят за полезните пролетни храни, но този кореноплоден зеленчук притежава много качества, с които може да се похвали. Не само играе ролята на мощен детоксикатор, но и съдържа дълъг списък от здравословни хранителни вещества – всичко от мед до калий и магнезий.

 

Четете още: Кои храни да избягвате, ако нямате жлъчка?

 

Репичките помагат в борбата с рака, като премахват от тялото натрупаните в черния дроб токсини. Ако това не ви е достатъчно, имайте предвид че репичките съдържат и голямо количество витамини А, С, и К, които стимулират производството и регенерацията на клетките.

 

Червено цвекло

 

Този рубиненочервен зеленчук притежава изключително много ползи за здравето, затова е хубаво редовно да попада в пазарската ви количка, независимо дали сте влюбени във вкуса му или не.

 

храни, стареене, ягоди, аспержи, репички, червено цвекло, моркови

 

Червеното цвекло е богато на аминокиселината бетаин, която може да помогне за понижаване на кръвното налягане, намаляване на риска от възпаления и помага за предпазването и намаляването на отлагането на мазнини в черния дроб. Освен това съдържа голямо количество фибри, антиоксиданти (поддържащи младостта на кожата) и каротеноиди (предотвратяват дегенерацията на мускулите, която възниква естествено с остаряването).

 

Аспержи

 

Аспержите подобряват здравето на сърцето, защото съдържат витамин К – витамин, който предотвратява образуването на кръвни съсиреци. Освен това съдържат антиоксидант, наречен глутатион. Смята се, че той помага за забавянето на процеса на остаряването.

 

Четете още: Какво се случва с тялото ви, ако ядете твърде много сол?

 

Аспержите съдържат и голямо количество витамини В9 и В12, които предотвратяват влошаването на познавателната способност. Освен това аспержите са изключително полезни за мъжете, защото съдържащия се в тях ликопен предпазва простатата и помага за намаляване риска от рак на простатата.

 

храни, стареене, ягоди, аспержи, репички, червено цвекло, моркови

 

Моркови

 

Морковите са богати на бета каротин, който телата ни превръщат във витамин А (ретинол). Ретинолът намира мястото си в състава на много козметични продукти против стареене. Освен че е полезен за кожата и косата, ретинолът помага за подсилването на имунната система, запазва доброто зрение и може да помогне в борбата с рака.

Добави коментар