менструация, болка, спазми, упражнения, топло, лекарства, лекар

5 съвета за облекчаване на менструални спазми

Общо казано, менструалните спазми причиняват болка. Истината е, че при някои жени болката може да е толкова силна, че буквално да съсипе деня им. Ако и вие сте от тях, можете да използвате някои полезни малки трикове, за да се отървете от нея. Чувството, което изпитвате по време на менструалните спазми се дължи на това, че матката ви контрахира, за да изхвърли лигавицата си.

 

Трябва да знаете, че менструалните спазми не би трябвало да причиняват нечовешки и непоносими болки. Предлагаме ви няколко практични съвета, с които да облекчите дискомфорта по време на менструацията си и чрез които да останете жизнени.

 

Ето и какво можете да направите:

 

менструация, болка, спазми, упражнения, топло, лекарства, лекар

 

1. Упражнения и разтягане

 

Кратките и не прекалено натоварващи упражнения, както и разтягането (стречинга), могат да отпуснат мускулите ви, което ще доведе до облекчаване на болката. Трябва да знаете, че не е нужно да правите упражнения за всички мускулни групи, докато сте в този период от месеца. По-скоро се концентрирайте върху по-лека програма за раздвижване.

 

2. Разтрийте корема си

 

Разтрийте внимателно долната част на корема си. Не е нужно да натискате прекалено силно. Това ще помогне на мускулите ви да се отпуснат и бързо ще облекчи болката.

 

Четете още: 6 причини за закъснение на менструацията

 

3. Лекарства

 

Ако менструацията ви е наистина много болезнена, може да се наложи да вземете лекарства за облекчаване на болката. Болкоуспокояващите определено ще направят спазмите много по-леки. В случай, че все още сте в тийнейджърска възраст, препоръчително е да се консултирате с лекар относно болезнените си менструации, преди да прибегнете към приема на лекарства, особено без родителско знание и позволение.

 

менструация, болка, спазми, упражнения, топло, лекарства, лекар

 

4. Подсилване

 

Приемът на витамин В1 или магнезий, може наистина да облекчи менструалните спазми, подуването на корема и други неприятни странички ефекти, попадащи в графата „Предменструален синдром“. Малко добавки изобщо няма да навредят в тази ситуация.

 

5. Загрейте положението

 

Менструалните спазми лесно могат да бъдат потушени с помощта на топла вана или електрическа възглавничка. Ако използвате електрическа възглавничка, поставете я ниско на корема или гърба си. Ще останете очаровани, колко добра работа може да свърши малко топлина. Гарантирано ще се почувствате по-добре!

 

Четете още: Добри и лоши бактерии във вагината

 

Все още ви боли?

 

Ако опитате всички тези идеи и няма никакъв ефект, а менструалните спазми продължават да са толкова болезнени, може би е време да потърсите лекарска помощ. Не забравяйте, че е важно да споделите искрено със своя лекар, всеки детайл, за който той ви попита. Не се тревожете да говорите както за сексуалния си живот, така и за режима си на хранене. Трябва да му кажете и за всички лекарства или добавки, които сте приемали в опитите си да облекчите болезнените спазми.

Добави коментар