работа, майкa, бебе

5 съвета за майките, които се връщат на работа

След като майчинството ви приключи и се върнете на работа, ще има дни, в които ще се чудите дали сте взели правилното решение. Не се притеснявайте – това е напълно нормално! С течение на времето ще се почувствате отново в свои води.

 

Имаме пет съвета за вас – ако ги следвате, можете да улесните прехода към работа след отпуска по майчинство.

 

1. Вземете най-доброто решение за себе си

 

Когато решавате дали да се върнете на работа или не, ще трябва да вземете предвид редица фактори. Но докато претегляте вариантите, не забравяйте да пренебрегнете финансовите фактори за момент и да помислите какво точно искате да правите.

 

Някои майки не биха искали нищо повече от това да останат вкъщи и да се отдадат изцяло на децата си, но се връщат на работа защото смятат, че трябва да имат финансов принос към семейния бюджет. Ако искате да останете у дома, помислете дали няма друг начин да осигурите допълнителни доходи.

 

работа, майкa, бебе

 

От друга страна, може да сте нетърпеливи да се върнете на работа, но да сте измъчвани от вина, че ще оставите детето си. Не се притеснявайте – ако сте щастливи и успешни, ще бъдете по-добри майки. Имайте предвид, че връщането на майката на работа има по-голямо въздействие върху нея, отколкото върху бебето.

 

Удовлетворението от работата посреща много от основните емоционални нужди и може да помогне за предотвратяване на депресията при майките. Така че, ако кариерата ви е важна за вас и вие се чувствате живи, когато сте навън и вършите нещо, тогава го направете!

 

Вижте още: 6 начина да управлявате дома и работното място

 

2. Започнете работа, когато сте сигурни, че всичко ще е наред

 

Като нови майки е разбираемо да искаме да правим всичко за новороденото си бебе сами. Но това не е нито здравословно, нито практично. Ще дойде време, когато ще трябва да оставите грижите за бебето в ръцете на някой друг, ако искате да се върнете на работа.

 

Така че от самото начало позволете на партньора си да се включи активно в грижите за детето ви – това означава хранене, смяна на пелени, нощно хранене и т.н. А вие отделете време за себе си, дори ако е само за чаша кафе с приятели.

 

работа, майкa, бебе

 

Позволете на приятелите и семейството ви понякога да хранят бебето ви, така че то да свикне да взема бутилката си от друг човек. Ако планирате да се върнете на работа, но все още кърмите, опитайте да подготвите кърма за няколко хранения и позволете на някой друг да нахрани бебето с бутилка.

 

3. Изгответе си план и се подгответе

 

Може да не сте супер жена, но можете да планирате супер добре задачите си.

 

Планирането и подготовката са ключови за успеха, когато жонглирате между майчинството и кариерата си. Ето някои предложения, които може да намерите за полезни:

ако е възможно, при връщане на работа, изберете начална дата, която да ви осигури по-кратка първа работна седмица

подредете задачите си, свързани с грижите за децата, преди датата на започване на работа

започнете да изпълнявате новия си график в седмицата, преди да се върнете на работа

прилагайте новия си график и по отношение на бебето си – така и двамата ще имате време за свикване

подготвяйте предварително ястията, за да не се налага да робувате над плота вечер.

 

Вижте още: Как майките да управляват времето си ефективно?

 

4. Бъдете концентрирани

 

Този съвет вероятно е най-трудният за изпълнение от изброените дотук, но е и възможно най-полезният. Съсредоточете се върху това къде сте и какви са задачите ви в момента. Така че, когато сте на работа, вместо да мислите какво прави бебето ви, се опитайте да бъдете съсредоточени върху това, което правите. Когато сте в почивка се обадете и проверете бебето си, за да можете след това да се концентрирате, когато се върнете на бюрото си.

 

работа, майкa, бебе

 

Когато сте у дома, се отдайте на семейството си. Отделете време да поиграете с детето си и да бъдете с партньора си. Времето прекарано със семейството е много важно на този етап, така че не се отказвайте от него, за да свършите работата, която сте си донесли вкъщи.

 

5. Дайте си време

 

Ще ви отнеме време, за да свикнете с новата си идентичност на работеща майка. Може да откриете, че постоянно се чувствате така, сякаш трябва да правите нещо друго, докато свиквате с новите изисквания към вас. Но вие сте само човек и не можете да се справите с всичко.

 

Вижте още: Как да балансирате между бизнеса и децата?

 

Говорете с хора близки до вас и споделете с тях как се чувствате. Големи са шансовете тези, които вече имат деца, да са минали през същото. Както се казва, проблем, който се споделя, е половин проблем. Вие не сте сами в това, така че не се опитвайте да се справите сами.

 

Възможно е понякога да не се чувствате добре в този нов период от живота ви. Възможно е да се чувствате изтощени, прекалено емоционални на моменти и дори неуспешни в някои дни. Но вие не сте такива. Просто правете всичко възможно, за да се справяте и поискайте помощ, когато имате нужда от нея. И помнете, тези дни, седмици и месеци ще преминат, няма да ви е толкова трудно дълго време.

 

Снимки: franky242, marin, David Castillo Dominici, Praisaeng FreeDigitalPhotos.net

Напиши коментар