5 причини да се премахнат смартфоните в училище
Трудно е да отделите тийнейджър от неговия телефон. Това обаче може да се окаже доста полезно за него, особено докато е на училище. Ето и 5 причини, поради които не е лоша идея да се забрани употребата на смартфони в класната стая:
1. Подобряване на академичните резултати
Според проведени проучвания в Тексас и Луизиана, когато употребата на смартфони в класната стая се забранява, успехът в клас рязко се повишава. Резултатите от тестовете се увеличават средно с 6%.
В случая не става дума за малки деца. Резултатите са от проведени проучвания при гимназисти (тийнейджъри), които са значително по-пристрастени към мобилните си телефони. Лишаването от телефон при по-малки ученици (под 14 г.), има по-малко академично въздействие, понеже те така или иначе прекарват по-малко време в използване на смартфона си.
2. Още по-добри резултати при най-рисковите ученици
Докато при повечето ученици, забраната върху смартфона, изглежда като образователен бум, то разликата е още по-силно изразена при проблемните ученици. Ефектът е още по-голям върху ученици, живеещи в бедност или лоша социална среда, или посещаващи специални класове. Имайки предвид, че тези деца се нуждаят от всяко възможно предимство, защо да не се възползват и от това?
Четете още: Родителите влияят ли на детските амбиции?
С премахването на телефоните от класната стая, учениците получават допълнителен час на седмица. Заради смартфоните учениците губят много време от учебната седмица, ангажирайки вниманието си с телефона, вместо с учебните занимания.
3. Намалява времето, прекарано пред екрана
Учените продължават да предупреждават за опасностите, които крие това, че децата прекарват твърде много време пред екрана. Нормално е децата да прекарват максимум 6 часа дневно пред екрана (било то на компютъра, телевизора или смартфона). А понякога се случва само в училище да прекарат почти толкова време пред телефона.
Един от начините да се гарантира, че очите и умовете на децата получават необходимата почивка, е като се намали времето пред екрана в училище. Това обаче е възможно, само ако се ограничи достъпът на смартфоните в класната стая.
4. Редуциране на онлайн тормоза
Тийнейджърите много често могат да се превърнат в жертви заради онлайн комуникацията си. Въпреки че е много трудно за полицията да установи каквото и да е, все пак рискът може да бъде намален, ако се ограничи употребата на Twitter, Facebook и други социални мрежи по време на учебните часове. Децата трябва да се чувстват сигурни в училище и не е редно постоянно да проверяват профилите си в социалните мрежи и да следят дали някой не публикува жестоки или подигравателни съобщения по техен адрес.
Четете още: Как вреди марихуаната на мозъка на тийнейджъра
За учителите е много по-трудно да забележат тормоза в училище, когато той се случва мълчаливо и чрез телефона. Така те не могат да се намесят и да подобрят положението, тъй като реално тормозът се случва онлайн.
5. Спешни ситуации
Основната причина, поради която родителите се застъпват за това децата им да имат телефони в класната стая, е че искат да имат възможност да се свържат с тях в случай на извънредна ситуация. Тийнейджърите обаче не използват телефона си само за това, а и за да проверяват постоянно социалните мрежи и да се занимават с куп други дейности, докато са в клас. Най-вероятно те ще получат доста не важни и разсейващи съобщения в рамките на деня.
Хубавото е, че в повечето училища има секретари за улесняване на спешните повиквания, това дава възможност на родителите да се обадят в училището, а не на ученика. Седмичната програма с часовете и разпределението по кабинети, прави откриването на ученика по всяко време много лесно. Това значи, че съобщението лесно може да бъде предадено на ученика и без помощта на смартфон.
Снимки: afagen Foter.com