5 причини да се премахнат смартфоните в училище

Трудно е да отделите тийнейджър от неговия телефон. Това обаче може да се окаже доста полезно за него, особено докато е на училище. Ето и 5 причини, поради които не е лоша идея да се забрани употребата на смартфони в класната стая:

 

1. Подобряване на академичните резултати

 

Според проведени проучвания в Тексас и Луизиана, когато употребата на смартфони в класната стая се забранява, успехът в клас рязко се повишава. Резултатите от тестовете се увеличават средно с 6%.

 

В случая не става дума за малки деца. Резултатите са от проведени проучвания при гимназисти (тийнейджъри), които са значително по-пристрастени към мобилните си телефони. Лишаването от телефон при по-малки ученици (под 14 г.), има по-малко академично въздействие, понеже те така или иначе прекарват по-малко време в използване на смартфона си.

 

смартфон, дете, училище, тийнейджър, съобщения, клас

 

2. Още по-добри резултати при най-рисковите ученици

 

Докато при повечето ученици, забраната върху смартфона, изглежда като образователен бум, то разликата е още по-силно изразена при проблемните ученици. Ефектът е още по-голям върху ученици, живеещи в бедност или лоша социална среда, или посещаващи специални класове. Имайки предвид, че тези деца се нуждаят от всяко възможно предимство, защо да не се възползват и от това?

 

Четете още: Родителите влияят ли на детските амбиции?

 

С премахването на телефоните от класната стая, учениците получават допълнителен час на седмица. Заради смартфоните учениците губят много време от учебната седмица, ангажирайки вниманието си с телефона, вместо с учебните занимания.

 

3. Намалява времето, прекарано пред екрана

 

Учените продължават да предупреждават за опасностите, които крие това, че децата прекарват твърде много време пред екрана. Нормално е децата да прекарват максимум 6 часа дневно пред екрана (било то на компютъра, телевизора или смартфона). А понякога се случва само в училище да прекарат почти толкова време пред телефона.

 

смартфон, дете, училище, тийнейджър,

 

Един от начините да се гарантира, че очите и умовете на децата получават необходимата почивка, е като се намали времето пред екрана в училище. Това обаче е възможно, само ако се ограничи достъпът на смартфоните в класната стая.

 

4. Редуциране на онлайн тормоза

 

Тийнейджърите много често могат да се превърнат в жертви заради онлайн комуникацията си. Въпреки че е много трудно за полицията да установи каквото и да е, все пак рискът може да бъде намален, ако се ограничи употребата на Twitter, Facebook и други социални мрежи по време на учебните часове. Децата трябва да се чувстват сигурни в училище и не е редно постоянно да проверяват профилите си в социалните мрежи и да следят дали някой не публикува жестоки или подигравателни съобщения по техен адрес.

 

Четете още: Как вреди марихуаната на мозъка на тийнейджъра

 

За учителите е много по-трудно да забележат тормоза в училище, когато той се случва мълчаливо и чрез телефона. Така те не могат да се намесят и да подобрят положението, тъй като реално тормозът се случва онлайн.

 

смартфон, дете, училище, тийнейджър, тормоз

 

5. Спешни ситуации

 

Основната причина, поради която родителите се застъпват за това децата им да имат телефони в класната стая, е че искат да имат възможност да се свържат с тях в случай на извънредна ситуация. Тийнейджърите обаче не използват телефона си само за това, а и за да проверяват постоянно социалните мрежи и да се занимават с куп други дейности, докато са в клас. Най-вероятно те ще получат доста не важни и разсейващи съобщения в рамките на деня.

 

Хубавото е, че в повечето училища има секретари за улесняване на спешните повиквания, това дава възможност на родителите да се обадят в училището, а не на ученика. Седмичната програма с часовете и разпределението по кабинети, прави откриването на ученика по всяко време много лесно. Това значи, че съобщението лесно може да бъде предадено на ученика и без помощта на смартфон.

 

Снимки: afagen Foter.com

Добави коментар