5 здравословни зимни храни

За да се чувствате добре, тялото ви се нуждае от витамини. Детският организъм се нуждае дори повече от тях, за да расте детето здраво, щастливо и силно. През зимата е по-трудно да се храните здравословно и да набавяте за детето си необходимото количество витамини. Ето 5 предложения, които ще помогнат в избора на добра храна.

 

1. Цитруси

 

цитрус, лимон, портокал, грейпфрут

 

Цитрусите – лимон, лайм, портокал, грейпфрут, са най-сочни през зимата, освен това могат да добавят много слънчево настроение в студените дни. Те са много богати на витамин C – един средно голям портокал съдържа повече от 100 % от препоръчителната дневна доза. Освен това цитрусите са богати на флавоноиди. Преобладаващият флавоноид в тези плодове е хесперинът. Той помага за повишаването на „добрия“ холестерол (HDL) и понижаването на „лошия“ (LDL).

 

Четете още: Ранобудните деца – проблем за сънливите родители

 

2. Нар

 

нар, сок, здраве, сърце

 

Вероятно сте опитвали сок от нар. Той е един от най-добрите плодове за здравото сърце на детето ви като го предпазва и за в бъдеще. Той е богат на антиоксиданти. Само една чаша дневно може да предпази организма от свободните радикали. Освен това, пиенето на сок от нар подобрява притока на кръв към сърцето при хора със сърдечна исхемия.

 

3. Тъмнолистни зеленчуци

 

зеле, маруля, зеленчук

 

Тези зеленчуци (зеле, маруля, къдраво зеле) виреят през зимата, за разлика от останалите зеленчуци. Всъщност студа може дори да премахне горчивия вкус от зелето. Тези зеленчуци са изключително полезни за децата, защото са много богати на витамин A, C и K. Тъмнолистните зеленчуци са много добър избор и за майките (кърмачки), защото са отличен източник на фолиева киселина.

 

Четете още: Цигарения дим и децата

 

4. Картофи

 

картоф, нишесте, здраве

 

Картофите често получават лоша слава заради нишестето, което съдържат и се причисляват към категорията на белия ориз и белия хляб. Но за разлика от ориза и хляба, които не съдържат почти никакви здравословни вещества, картофите са отличен източник на витамини – C и B6. Съответно предоставят на организма 25% и 29% от необходимата дневна доза (количества от средно голям картоф). Освен това картофите са богати на фолиева киселина. Ако откриете за детето си лилави или червени картофки, те ще му се отразят още по-добре. Лилавите/червени картофи са богати на антоцианини – антиоксиданти.

 

5. Зимна тиква

 

тиква, здраве, витамини

 

Има доста видове зимна тиква. Всеки един от тях е чудесен избор за детето ви през зимата. Една порция сготвена зимна тиква съдържа съвсем малко калории, но има витамин A и витамин C. Съответно цели 214% от дневната препоръчителна доза витамин А и 33% от препоръчителната доза витамин С. Освен това тиквата е добър източник на витамин B6 и К.

 

Четете още: Детето и книгата

 

Зимата е по-трудно да набавим за детето си необходимите витамини. Но все пак е хубаво да готвите здравословно и свежо, до колкото е възможно, разбира се. Не забравяйте, че витамините са много важни за да се чувства детето ви добре.

 

Снимки: Cross Duck, Chiot`s Run, lakewentworth, Vanessa Pike-Russell, Sami Keinanen, Foter

Добави коментар