10 съвета как да се подготвите за здравословна бременност – част 1

По време на първите няколко седмици от бременността тялото на бебето претърпява бърз растеж. И тъй като всичко се случва много бързо, тези първи седмици са особено уязвим период.

 

Според статистиките почти половината от всички бременности са непредвидени. Затова е хубаво да живеете по здравословен начин. По този начин ще подготвите тялото си за раждането на бебе, независимо дали то е планирано или не.

 

Това се отнася също и за господата – известно е, че токсините влияят на здравето и подвижността на сперматозоидите. За да предотвратите вродени дефекти или други непредвидими последици за здравето, започнете още сега да се грижите правилно за тялото си.

 

Представяме ви 10 съвета как да се подготвите за бременността по възможно най-добрия начин:

 

1. Избягвайте продукти, съдържащи изкуствени пестициди

 

Можете да намалите излагането на пестициди с 90% просто като избягвате продукти, които не са органични или не са от местни производители. Традиционно отглежданите плодове и зеленчуци, които имат ниски нива на пестициди включват: лук, авокадо, царевица, ананас, манго, аспержи, сладък грах, киви, зеле, патладжан, папая, диня, броколи, домати и сладки картофи.

 

хранене, забременяване, подготовка, плодове, зеленчуци, пестициди

 

2. Увеличете приема на фолиева киселина преди зачеването и по време на бременността

 

Източниците на фолиева киселина са зеленолистните зеленчуци, боб, грах, цитрусови плодове, спанак, броколи. Адекватните дози фолиева киселина в началото на развитието на бебето помагат за предотвратяване на дефекти на невралната тръба, като спина бифида.

 

Забележка: Приема на твърде много фолиева киселина може да крие и своите рискове, затова говорете с лекаря си за това какво е правилното количество за вас.

 

Четете още: Храни, които увеличават вашата фертилност

 

3. Намалете консумацията на алкохол и кофеин, и се откажете от пушенето

 

Жените, които пушат по време на бременност (или са изложени на тютюнев дим) е по-вероятно да родят бебета с ниско родилно тегло. Алкохолът и кофеинът също могат да се отразят негативно върху плода.

 

хранене, подготовка, забременяване, алкохол, кофеин, пушене

 

4. Намалете животинските мазнини

 

Животинските продукти могат да съдържат синтетични хормони, антибиотици и органохлорни химически вещества, като диоксин, инсектицида ДДТ и други пестициди. Ако животните са изложени на тези вещества, те се натрупват в техните мазнини. Същите химикали се натрупват и в нашите мазнини, когато консумираме тлъсто месо от засегнатите живтни. Химикалите могат да се задържат в мазнините ни с години, причинявайки здравословни проблеми.

 

Четете още: Как трябва да се хранят бъдещите майки – част 1

 

Когато купувате птиче месо или млечни продукти, търсете такива с ниско съдържание на мазнини (набавяйте си необходимите за организма мазнини от растителни продукти като ядки, ленено семе и авокадо). Премахвайте всички мазни кожи от месото и рибата, така че мазнината да изтече, когато се приготвя на скара. Избягвайте пърженето, което ще заключи замърсителите в храната. Можете също така да направите услуга на тялото си като ядете възможно най-малко месо. Ако добавите още едно вегетарианско блюдо в седмичното си меню, това може да ви се отрази добре.

 

5. Изберете безопасни морски дарове

 

 

хранене, подготовка, бременност

 

Храненето с морски дарове е основният начин, по който се излагате на живак, а той е мощен невротоксин. Рибата също може да бъде заразена с ПХБ, за който се предполага, че е канцерогенен. И все пак рибите са важен източник на добри мазнини, известни като омега-3 мастни киселини. Яжте морски дарове в умерени количества и изберете такива с по-ниски нива на замърсяване като херинга, скумрия, аншоа, миди, сьомга, скариди, тилапия. 

 

Продължава на: 10 съвета как да се подготвите за здравословна бременност – част 2

 

Снимки: Supertrooper, Keerati, Tiramisustudio, stockimages FreeDigitalPhotos.net

Добави коментар