10 съвета за здравето на сърцето

Здравословният начин на живот ще направи вашето сърце по-здраво. Тук са 10 неща, които може да направите за да го подобрите.

 

Останете активни

 

Правете 150 мин умерено-интензивна аеробна дейност всяка седмица. Един от начините за постигането на тази цел е като се стараете да имате по 30 мин физическа активност 5 пъти в седмицата.

 

Откажете тютюнопушенето

 

Тютюнопушенето е една от основните причини за коронарна болест на сърцето. Една година след отказване, рискът от инфаркт пада до около половината на този при пушачите.

 

Управлявайте теглото

 

Наднорменото тегло може да увеличи риска от сърдечно-съдови заболявания. Придържайте се към една добре балансирана диета с ниско съдържание на мазнини и високо съдържание на плодове и зеленчуци, в комбинация с повишена физическа активност.

 

Четете още: Съвет за превенция на сърдечносъдови заболявания

 

Намалете солта

 

За да се поддържа здравословно кръвно налягане, намалете употребата на сол – добавяйте малко количество, докато готвите, или я премахнете напълно. Също така внимавайте с високите нива на сол в преработените храни. Проверете етикетите на храните – дадена храна е с високо съдържание на сол, ако има повече от 1,5 гр сол на 100 гр.

 

Добавете 5 порции плодове и зеленчуци на ден

 

Яжте 5 порции плодове и зеленчуци на ден. Добавете сушени плодове в зърнената си закуска, добавяйте зеленчуци към сосовете за спагети.

 

здраво сърце

 

Добавете в менюто си мазна риба

 

Хранете се с мазна риба 2 пъти седмично. Риби като скумрия, сардини, риба тон и сьомга са отличен източник на омега-3 мазнини, които могат да помогнат за предпазване от сърдечно-съдови заболявания.

 

Разходка срещу стрес

 

Ако сте под напрежение, изчистете ума си с разходка. Тя ще ви помогне да сложите мислите си в ред и да намалите напрежението. Ако е бързо ходене, това ще се счита за ежедневната ви физическа активност.

 

Премахнете наситените мазнини

 

Малки промени в диетата могат да имат положителни ползи за здравето. Изберете полуобезсмаслено пред пълномаслено мляко, по-икономична разфасофка месо, задушени пред пържени храни.

 

Четете още: Намалете холестерола в кръвта

 

Пийте по-малко алкохол

 

Алкохолът може да бъде калоричен. Ако добавите 3-4 питиета в обичайното си дневно меню, това може да увеличи теглото ви с 2 килограма за месец.

 

Четете етикетите

 

При пазаруване, погледнете етикета на храната, за да видите какво съдържа. Когато знаете какво има в храната ви, ще можете да направите по-добър здравословен избор.

 

Снимки: photostock, -Marcus- FreeDigitalPhotos.net

Добави коментар