Ябълка всеки ден, държи доктора далеч от мен!

„По една ябълка на ден, държи доктора далеч от мен!“ – може да ви се струва като страхотно клише, но всъщност никак не е далеч от истината. Ябълките осигуряват множество хранителни вещества и витамини, които помагат за поддържането на добро здраве и здравословно тегло. Една ябълка се равнява на чаша плодове. Трябва да консумираме най-малко 4 ½ чаши плодове и зеленчуци дневно, за да сме здрави. Ябълките се предлагат в почти всеки магазин за хранителни стоки и имат дълъг срок на годност, така че не е лоша идея да добавите тази вкусна порция витамини към менюто си.

 

Фибри

 

Една чаша резенчета ябълки с кората, осигурява почти 3 грама фибри. Фибрите са много важна част от менюто ни, която помага за поддържката на храносмилателния тракт, подпомага функцията на дебелото черво и може да помогне за понижаването на холестерола. Препоръчително е жените да консумират около 25 гр фибри на ден, а мъжете 38 гр. Резенчетата ябълка без кората съдържат по-малко фибри.

 

фибри, ябълка, антиоксидант

 

Антиоксиданти

 

Ябълките са източник на кверцетин – антиоксидант. Той може да помогне за увеличаването на енергията и издръжливостта по време на физическа активност. Подобно на други антиоксиданти, кверцетинът също допринася за намаляване на възпаления, защото се бори с болестотворните свободни радикали.

 

Четете още: Топ 10 храни през есента – част 1

 

Една чаша нарязани ябълки осигурява 5 мг витамин С, който също работи като антиоксидант за подсилване на имунитета. Витамин С е също от съществено значение за развитието и възстановяването на тъканите в тялото.

 

антиоксидант, ябълки, фибри, витамин

 

Калий и витамин К

 

Ябълките са източник на калий – основен минерал, който помага на тялото ви да регулира метаболизма. Една чаша резенчета с ябълка осигурява 117 мг от минерала. Ябълките също така предоставят 2.4 мкг от витамин К в една чаша. Витамин К помага на кръвта да се съсирва правилно.

 

Четете още: Промени своята диета с промяната на сезона

 

Контролиране на теглото

 

Фибрите в ябълката могат да ви помогнат да се почувствате сити без да приемате повече калории. Една чаша резенчета ябълка, с кората осигурява само 57 калории и само следи от мазнина. Яжте ябълка между основните хранения, вместо порция пържен чипс или бисквити и си спестете 100 калории или дори повече. Можете да намажете ябълките с фъстъчено масло, вместо да използвате по-калоричните хляб или бисквити за целта, така ще спестите калории и ще получите повече хранителни вещества. 

 

фибри, ябълка, антиоксидант

 

Снимки: Nicholas Erwin, Susanne Davidson, Southernpixel – Alby Headrick Foter.com 

Добави коментар