Упражнения за бременни

 Гимнастиката за бременни е една от най-важните стъпки към подготовката за раждане и е начин да съхраним фигурата си и да се чувстваме уверени и красиви. С помощта на определени упражнения можем да предотвратим появата на стрии, да повишим еластичността на тъканите и да се научим да се отпускаме. Освен това, правилният подход към упражненията, може да осигури на бебето достатъчно кислород по време на бременността, така че то да се развива правилно. Не трябва да забравяме, че упражненията за бременни са само част от подготовката за раждане, която включва и психологическа настройка, общ самоконтрол над здравето, здравословно хранене и знание какво следва след раждането.

Можете да опитате следните упражнения:

Котка

Застанете на колене и лакти. Бавно извийте гърба си надолу, а главата вдигнете нагоре. Отпуснете главата и изпънете тялото нагоре. Направете 8-10 повторения. Това упражнение укрепва гръбначния стълб, който търпи по-големи натоварвания по време на бременността.

бременност, упражнения

Колело

От легнало положение, въртете въображаеми педали. Само че изпълнявайте упражнението бавно,10-15 пъти.

Вижте още: Безопасен ли е спортът по време на бременност?

Женско упражнение

Застанете на един крак, долепете длани една към друга над главата си. Ако не запазвате равновесие, можете да се подпрете с ръка за нещо. Отлепете крака си от коляното на другия и направете мах назад, а след това напред. Повторете с другия крак. Направете 15 повторения. Това упражнение укрепва мускулите на корема, талията, дупето и краката. Бъдете внимателни, да не загубите равновесие при изпълнението му, защото евентуалното падане може да бъде опасно по време на бременността.

бременност, упражнения

Красиви крака 

Легнете на една страда, сложете ръка на кръста, а втората изпънете пред себе си. След това повдигнете крак и го преместете напред, а след това назад. Направете същото с другия крак. Направете 12-15 повторения. Това упражнение укрепва мускулите на дупето и краката.

Вижте още: 3 движения за облекчаване на болката в гърба през бременността

Универсално упражнение

Клекнете без да отлепяте стъпалата от пода. Долепете дланите на пода, а с лакти разтворете максимално коленете. Това упражнение укрепва мускулите на гърдите и вътрешната част на бедрата. Освен това в тази поза можете да отпускате и стягате мускулите на влагалището, като задържате за няколко секунди. Можете да трените тази група мускули и в други пози. Не е задължително да сте клекнали.

бременност, упражнения

Бременните жени не бива да пренебрегват половинчасовите разходки на ден.

Източник: ulady.ru 

Добави коментар