Топ 10 съвета за здравето на заетите майки – част 1

Майчинството е може би една от най-важните професии в света. За да могат да се справят с всички предизвикателства, майките трябва да бъдат здрави и във форма. В тази статия ще разгледаме 10 практически съвета, благодарение на които ще можете да водите по-здравословен и щастлив живот, въпреки всички задължения, които имате.

 

1. Поставете себе си на първо място в списъка с приоритети

 

Вероятно сте чували това много пъти. И въпреки това повечето майки продължават да поставят себе си в края на списъка. За да можете да се справяте с всички предизвикателства, пред които ви изправя майчинството е нужно да релаксирате, да се храните добре, уда се пражнявате, да общувате и да отделяте време за себе си. В крайна сметка, само когато сте физически и психически здрави, можете да дадете най-доброто за семейството си.

 

2. Упражнявайте се

 

Редовните упражнения несъмнено са важни. И въпреки че отделянето на време за упражнения може да бъде трудно за заетите майки, те трябва да го правят. Можете да опитате следното:

 

майки, заети майки, упражнения, храна, дете

 

Определете за себе си конкретна, постижима цел. Например можете да ходите по половин час, 4 пъти в седмично. Не е чак толкова трудно, нали?

 

Упражнявайте се, докато правите нещо друго. Например, ако сте завели детето си на курс, не чакайте във фоайето. Използвайте времето да се разходите в парка или по улиците наоколо.

 

Четете още: Как майките да управляват времето си ефективно?

 

3. Хранете се правилно

 

Повечето майки не се хранят правилно – те ядат или твърде малко или твърде много.

 

Едно от правилата, които винаги трябва да следвате, е никога да не довършвате храната, която детето ви е оставило. Консумирането на храната, която детето е оставило в чинията си е много често явление и води до натрупване на излишно тегло.

 

майки, заети майки, упражнения, храна, дете

 

Сутрините са особено натоварени с приготвянето на закуски и опаковането на обяда за децата, така че може да забравите да се нахраните. Това не е добре за вас. Важно е всяка сутрин да хапвате здравословна закуска. Може дори да си я опаковате и занесете на работа, но никога не я пропускайте.

 

Хапнете преди да нахраните детето си за вечеря. Ако се опитвате да храните нервното дете на празен стомах, това само ще ви направи раздразнителни и нетърпеливи. Яжте първи и ще откриете, че сте много по-търпеливи и енергични, и имате сили да се справите с всички предизвикателства на масата.

 

Четете още: Да спестим време – съвети за заети майки

 

4. Отделяйте достатъчно време за сън

 

Само защото сте майки, не означава, че трябва да спите по-малко от 6-8 часа всяка нощ. Приоритизирайте и премахнете някои дейности ако трябва, но направете каквото е необходимо, за да получите необходимото количество сън.

 

майки, заети майки, упражнения, храна, дете, сън

 

5. Намалете стреса

 

Стресът е неизбежен, но има начини да го сведете до минимум. Опитайте следното:

 

Имайте реалистични очаквания. Вашето дете идва със свой собствен набор от таланти и силни страни. Не очаквайте от децата си невъзможни неща.

 

Никога не сравнявайте децата си с децата на другите. Няма значение, ако детето на друга майки проходи 17 дни преди вашето собствено. Вашето дете има качества, които другите деца нямат и затова не е хубаво да бъдат сравнявани.

 

Четете още: Как майките да увеличат енергията си?

 

Спрете да се обвинявате. Нормално е да правите грешки. Всички ги правим! Не губете ценни моменти с вашето дете, да се чувствате виновни за това, което сте направили или не сте направили. Просто правете най-доброто, което можете, но с любов. 

 

майки, заети майки, упражнения, храна, дете, стрес

 

Продължава на: Топ 10 съвета за здравето на заетите майки – част 2

 

Снимки: Jacek Sniecikowski, nicola.albertini, summerbl4ck, FREDBOUAINE ? Foter

Добави коментар