Съвети как да останете слаби тази Коледа

Нормално е да се храните различно около Коледа. Твърде вероятно е и да попрекалите с храната. Но защо да правите нещо на Коледа, за което ще съжалявате през януари?

 

Ако планирате разумно, можете да намалите калориите и мазнините до здравословно ниво. Тук ви представяме нашите топ съвети, които ще ви помогнат да останете здрави и свежи по празниците.

 

Планирайте

 

В навечерието на празничния сезон има много възможности за преяждане. Много хора наддават на тегло по време на Коледа, но с малко разумно планиране можете да намалите риска от напълняване до минимум.

 

• Ако вечеряте навън или сами приготвяте вечеря, потърсете различни варианти за меню, които включват ястия с ниско съдържание на мазнини.

 

• За да не обидите приятели и роднини когато ги посещавате, кажете им, че спазвате диета в момента.

 

• Запасете се със здравословни храни по Коледа – ядки, кестени, сушени и пресни плодове.

 

• Помолете приятелите и семейството си да не купуват бонбони и шоколад като подарък. Определете набор от алтернативни подаръци, които ви харесват и са с различни и приемливи цени.

 

Коледа, тегло, наддаване, планиране, вечеря

 

• Ако все пак не издържите и се отдадете на лека форма на чревоугодничество, то постарайте се това да е само на Коледа, а не през цялата седмица.

 

Поддържайте количеството на калориите на коледната вечеря малко

 

• Започнете със здравословен старт, като супа и пушена сьомга.

 

• Пригответе гарнитура от зеленчуци. Ако не ги залеете със сос или масло, те ще са с ниско съдържание на мазнини и калории.

 

• Изберете месото от гърдите от пуйката, а не от другите по-калорични части и се опитайте да избегнете кожата. Ако направите сос от течността, която се отделя при готвенето ѝ, то оставете мазнината да се отдели и след това я премахнете.

 

Четете още: Как да избегнем преяждането по Коледа?

 

• По повод термичната обработка – можете да си спестите калории като печете, задушавате и варите вместо да пържите. Използвайте нискомаслено мляко за питката.

 

• Печените картофи са обичайни за Коледа, но не използвайте животинска мазнина за тях. По добре изберете зехтин или слънчогледово олио. Въпреки че все още ще са с високо съдържание на мазнини, те ще съдържат повече наситени мазнини. Ако нарежете картофите на по-големи парчета, те абсорбират по-малко мазнини, отколкото ако са на по-малки парчета.

 

печени картофи, мазнина, диета

 

• Не забравяйте да използвате по-малки чинии и чаши, това помага да ограничите размера на порциите и да не се чувствате виновни, ако остане храна в чинията. Опитайте да спреде да ядете или направо станете от масата когато се почувствате сити.

 

Внимавайте с алкохолните напитки

 

• Повечето хора си позволяват 1-2 питиета по време на Коледа, но алкохолът е с високо съдържание на калории и може да повиши триглицеридите (вид мазнини, които се намират в кръвоносната система и мастните тъкани и могат да допринесат до втвърдяване и стесняване на артериите).

 

Четете още: 5 здравословни съвета за ваканционния сезон

 

• Потърсете рецепти за хубави питиета, които са без съдържание на алкохол. Опитайте безалкохолна джинджифилова бира или коктейл от боровинка и лайм.

 

• Намерете безалкохолни алтернативи на алкохолните напитки.

 

калории, алкохол, Коледа, питиета

 

Здравословни закуски

 

• Опитайте да не похапвате твърде често, но когато го направите избирайте разумни възможности.

 

• Възползвайте се от закуски, които понижават холестерола – пресни плодове, сушени плодове и ядки.

 

• Пригответе си здравословни закуски – като зеленчукови пръчици, зърнени блокчета, овесени питки и др.

 

• Заменете нормалния шоколад с черен – това може да намали значително количеството на калориите, а и той е с високо съдържание на какао, което е изключително полезно.

 

Останете активни

 

Спортът и упражненията ще ви помогнат да избегнете допълнителното трупане на калории, така че отделете време за разходки и други подобни дейности.

 

Отделете малко време за себе си. Коледа може да бъде стресираща  и е важно да споделяте домакинската работа и да отделяте време просто да си почивате. Вземете си вана, гледайте хубав филм, почетете хубава книга. 

 

Снимки: Ilmungo, Eugene, Dave Pearce (London) Foter.com 

Добави коментар