Съвети за храненето при тийнейджърите – част 2

Продължава от: Съвети за храненето при тийнейджърите – част 1

 

Променете начина си на мислене за храната

 

Има много митове на тема „Здравословно хранене“. Не правете изборите за храната си, въз основа фалшиви вярвания. Ето и някои предложения:

 

• Сравнете цените на нездравословните храни с тези на здравословните им алтернативи. Ще забележите, че здравословна храна не означава скъпа храна.

 

• Експериментирайте с различни храни и рецепти. Скоро ще откриете, че храната, приготвена от пресни продукти, винаги има по-добър вкус и ви дава повече енергия в сравнение с бургерите и чипсовете.

 

храна, хранене, бързи закуски, мазнини, бързо хранене, здравословна храна, плодове, зеленчуци

 

• Опитайте алтернативни бързи храни като пълнозърнести закуски, мюсли, пълнозърнести хляб, паста и кифлички, кисело мляко, плодове и т.н.

 

• Не мислете за диетата си като за „всичко или нищо“. Здравословното хранене не означава да изхвърлите от менюто си завинаги всички лакомства, а просто да ги ограничите за сметка на полезните храни.

 

Четете още: Новата зависимост – смартфонът

 

Променете мястото си на хранене

 

Потърсете в училищния стол или заведенията около училище по-здравословни варианти за обяд. Споделете с родителите си, че имате желание да закусвате здравословно и направете заедно подходящо меню. Когато пазарувате, правете по-здравословния избор на храни и купувайте по-малко преработени храни. Включете се в готвенето у дома – това освен всичко ще ви сближи със семейството ви.

 

храна, хранене, бързи закуски, мазнини, бързо хранене, здравословна храна, плодове, зеленчуци

 

Къде да потърсите помощ?

 

Можете да намерите помощ при своя лекар, да се консултирате с диетолог или друг специалист по храненето. Можете да се свържете и с личен треньор. Освен хранителен режим, той може да ви изготви и тренировъчен такъв.

 

Четете още: Техники за самоконтрол при тийнейджърите

 

Неща, които трябва да запомните

 

• Тийнейджърите, които се хранят редовно с бързи закуски, са по-склонни към напълняване в сравнение с връстниците си, които ядат здравословна храна.

 

• Диета, състояща се от здравословни храни и закуски, ще увеличи приема на хранителни вещества като калций, който е необходим за костите ви и множество витамини. Това ще ви направи по-здрави и енергични.

 

храна, хранене, бързи закуски, мазнини, бързо хранене, здравословна храна, плодове, зеленчуци

 

• Здравословното хранене не означава, че трябва да забравите завинаги за любимите си лакомства. Можете да си ги позволявате, но от време на време и в никакъв случай те не трябва да са за сметка на здравословната храна.

 

Снимки: Michael Stern, llee_wu, Michael Stern Foter.com

Добави коментар