Съвети за есента

За много хора, промяната на сезона означава и спад на активността, повече време на закрито и се отделя по-малко внимание на диетата. Как да „оцелеете” в смяната на сезоните, да запазите летния дух и нормално тегло?

 

Предприемете действия сега, за да избегнете този сезонен капан. Съветите са следните:

 

1. Променете рутинните си упражнения със смяната на сезоните.

 

Ако сте карали колело, плували сте или сте се занимавали с  градинарство през лятото, то сега може да преминете към  бягане, тенис или футбол през есента.  През зимата например опитайте със ски, пилатес, кънки на лед.

 

Присъединете се към някой клуб. Взимайте уроци. Всички форми на физическа активност са от полза за теглото, настроението, хормоналния баланс и имунитета.

 

2. Изберете храни с нисък гликемичен индекс.

 

Намалете храните, които имат висок гликемичен индекс (рафинирана захар, нишесте), тъй като те предизвикват рязко покачване на кръвната захар. През есента, се стремете към ниско гликемични въглехидрати (пълнозърнести храни, овес, чиа семена, бобови растения, зеленчуци и плодове), защото те се разграждат по-бавно и равномерно, което помага да се контролира нивото на кръвната захар.

 

За да помогнете за понижаването на гликемичното въздействие в диетата си, увеличете приема на фибри, яжте по-малки порции и не пропускайте хранене.

 

3. Почивайте си пълноценно.

 

Сънят е от съществено значение за доброто здраве. Липсата на сън е свързана с повишен риск от инфекции (настинка/грип), наддаване на тегло, депресия, безпокойство, сърдечни заболявания и много други хронични здравни проблеми. Възрастните трябва да се стремят към 7-9 часа сън в денонощието.

 

Четете още: 4 храни за подсилване на имунитета през есента

 

4. Намерете начин за ефективно управление на стреса.

 

Излагането на хроничен стрес може да доведе до увеличаване на теглото, защото стреса увеличава производството и освобождаването на хормона на стреса – кортизол, което повишава и телесната мазнина. Ако продължавате да се упражнявате и да се храните добре през есенните месеци, тогава може би стресовото натоварване ви причинява проблеми с теглото.

 

5. Вземайте мултивитамини и минерални добавки, за да гарантирате, че получавате достатъчно антиоксиданти, витамини и минерали през месеците, когато не можете да ядете достатъчно плодове и зеленчуци.

 

6. Омега-3 мастни киселини като добавка (рибено масло, масло от водорасли) са полезни за здравето на сърцето, кожата и мозъка.

 

7. Витамин D е известен като най-полезното за костите вещество, но също така е от значение и за емоционалното състояние и имунната система. Нови изледвания показват, че витамин D може да намали риска и от някои форми на рак.

Добави коментар