Спрете преяждането причинено от стрес

Може би преяждате под влияние на емоциите, в такъв случай първо трябва да разберете какво ви тормози. Стресът е ужасен! Държи ви будни цяла вечер, държи ви заложници на мрачното настроение и е катастрофален за сексуалния ви живот… Но най-вече ви кара да искате шоколад.

 

Ние сме само хора и психиката ни е такава, че искаме некачествени храни . Когато сте под стрес, вие освобождавате хормона кортизол, който ви наосочва към мазни храни или такива, които съдържат много захар. Обаче няма истинско облекчение в сладкото.

 

Четете още: Емоционално хранене: хранене, подчинено на чувствата

 

Оралната чувствителност на хапването на вкусна храна, прекъсва всички други вериги в мозъка, така че удоволствието превзема всички други усещания. Но това е краткотрайно! В момента, в който спрете да ядете ще почувствате старите емоции отново. Характерно за  хронично стресираните жени е не само, че ядат мазни храни, но най-висок процент от тях също така имат навици на разстроено хранене – като пропускане на хранения и изхвърляне на хранителни групи от диетата.

 

Жените често да използват храната, за да се справят с проблеми в работата, финансови проблеми или семейни такива.  Ироничното в случая е, че когато жените преяждат, самата храна става стресов фактор. Порочният кръг се затваря. Правенето на диета само влошава цикъла. Изследвания показват, че ограничаването на храната увеличава нивото на кортизол ( частично, защото броенето на калориите е стресиращо) и ви кара да наддавате вместо да губите тегло.

 

хранене, стрес, преяждане, здраве

 

Трябва ли да ям курабийка?

 

Десет – секундно лечение за преяждащите под влиянието на стрес

 

Преди да посегнете към сладките изкушения, заради стрес си задайте въпроса „Гладнен/гладна  ли съм?”. Когато желанието за ядене не идва от глад, то храната никога няма да го утоли. Ако си представите скалата от 1 до 10, като 1 означава да сте прекалено гладен, а 10 – сит, то се опитайте да се храните, когато се намирате в състоянито на точка 4. Тогава стомахът ви се чувства стравнително празен, но не изпитвате силен дискомфорт или болка.

 

Четете още: Как да се храним по-добре – 12 здравословни съвета

 

За да предотвратите преяжданията се хранете преди да почувствате сигнали като – раздразнителност, световъртеж, главоболие. Преклалифицирайте мозъка си! Ако 10 секундното размишление показва, че вие наистина не сте гладни има начини да намалите кортизола без калории. Направете нещо, което ви помага  да се отпуснете: говорете с приятел, гледайте филм или се разходете в парка. Променете рутината си и мозъкът ви ще започне да пожелава забавленията пред некачествената храна.

 

Снимки: FreeDigitalPhotos.net

Добави коментар