Синдром на супер-майката

Има две негативни състояния, които измъчват майките. Първото е натрупването на огромно количество стрес, а второто – „синдромът на супер-майките“. Тук ще говорим за второто, така че четете по-нататък, за да видите дали случайно и вие нямате някой от симптомите.

 

Макар да е известно, че няма медицинска диагноза „синдром на супер-майката“, има изобилие от майки, които виждат себе си като такива. Какви са техните характеристики?

 

Една майка не може да приеме нищо по-малко от съвършенството.

Поставя нереалистични очаквания за това, което тя трябва да бъде и това, което трябва да направи в рамките на един ден.

Подложена на огромно количество стрес и напрежение.

 

Въпреки че отстрани изглежда сякаш е постигнала всичко перфектно, супер-майката е заплатила и съответната цена.

 

Този синдром може да се прояви в училище, на футболното игрище, на работното място, както и почти във всяка област от личните и професионални успехи. Докато всичко изглежда перфектно външно, отвътре положението никак не е розово. За много майки поддържането на този перфекционизъм създава невероятно количество стрес. Проблемът с това да правите всичко и да сте сигурни, че го правите перфектно е, че то се отразява негативно физически, умствено и емоционално.

 

Вашите тела и съзнание просто не могат да се справят, така че започват да отпадат. Това засяга имунната ви система, което води до намаляване на устойчивостта към заболявания. Влияе на храносмилането, енергията, метаболизма, хормоните, цикъла, либидото и качеството на съня. Стресът влияе по много различни начини на организма и всички те са отрицателни.

 

Като майки вие сте склонни да поставяте себе си на последно място. Не полагате достатъчно грижи за себе си. За съжаление, често не ви остава време, енергия или мотивация да се занимавате със себе си. Така с течение на времето, майките често се оказват претоварени, с наднормено тегло, нещастни, неудовлетворени, защото се изтощават и пренебрегват своята женственост.

 

Четете още: 8 начина да балансирате между добра майка и добра съпруга

 

Какво правят супер-майките? Ако те не са в състояние да намалят задачите си, домакинската работа и отговорностите, които са поели, ще се нуждаят от повече сън, за да се чувстват отпочинали. В краткосрочен план това може да помогне, но с течение на времето, тялото ще си „поиска“ своето.

 

Страдате ли от синдрома на супер-майката?

 

Ако е така помислете за причината, поради която си поставяте толкова големи очаквания. Реалистични ли са? От къде идват тези стандарти и каква е ползата от тях? Чувствате ли се по някакъв начин непълноценни или неадекватни, ако не свършите всичко, което сте планирали? Ако не направите нещо, притеснявате ли се какво ще си кажат хората?

 

Четете още: 13 стил съвета за заети майки

 

Разбира се, реалистично е всичко да бъде свършено, но може да не стане наведнъж и на цената, която плащате. Полагайте необходимата грижа за себе си. Следвайте приоритетите си и понякога пренебрегвайте маловажните неща. Можете ли да пропуснете нещо? Време ли е да предефинирате „перфектно“ в името на вашето здраве и благополучие?

 

Един от най-трудните процеси на майчинството не е грижата за децата. Най-трудното е да намерите един здравословен и реалистичен начин да се грижите както за детето си, така и за себе си. Бавно и постепенно свалете названието „супер-майка“ от себе си. Вие сте страхотни каквито сте, не защото сте перфекти, а именно защото не сте!

Добави коментар