Предимства за тийнейджърите да се хранят здравословно

Тийнейджърите имат доста неща, за които трябва да се тревожат – училище, домашни, приятели и т.н., че едва ли се замислят с какво точно се хранят. Развиването на здравословен хранителен режим като тийнейджър обаче, ще създаде добри навици занапред. Освен това, здравословното хранене може да предложи множество ползи за тийнейджърите.

 

Здравословно тегло

 

От известно време насам, наднорменото тегло при тийнейджърите се увеличава. Причината за това най-вече е нездравословните калорични храни, с които се хранят подрастващите – пица, сладкиши, сода. Здравословни храни като плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни, които не само са с ниско съдържание на калории, но също така са засищащи, могат да помогнат на тийнейджъра да запази приема на калории балансиран и да контролира теглото си.

 

надноремно тегло, здравословно хранене, тийнейджъри

 

Повече енергия

 

Добрата храна ще даде на тийнейджърите повече енергия. Точно като горивото при колите, храната е горивото за тялото. Когато тийнейджърите се хранят предимно с нездравословна храна, телата им не са толкова енергични. Богати на въглехидрати храни, като плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни са предпочитан източник за енергия на организма. В допълнение към въглехидратите, тийнейджърите имат нужда от витамини, които  се намират в пълнозърнестите храни, постно месо, листни зеленчуци, за да оползотворят енергията от храната, която ядат.

 

Четете още: Тийнейджъри: Как да останете здрави? 

 

По-добри оценки

 

Регулярното хранене, особено закуската, може да помогне на тийнейджърите да се справят по-добре в училище. Според проучване, ученици, които закусват редовно, са подобрили способността си да се концентрират и се представят по-добре на изпитите. Тези, които закусват са по-склонни да се хранят здравословно като цяло. Дори и тийнейджърите да не разполагат с много време, все пак могат да се хранят здравословно, като изберат плод за закуска или пълнозърнесто хлебче.

 

хранене, тийнейджъри, предимства, училище, закуска

 

Помага им да растат

 

Това, което тийнейджърите ядат, влияе върху техния растеж. Юношеските години са период на бърз растеж, някои тийнейджъри израстват доста само за няколко месеца. Протеини, желязо, калций, са част от хранителните вещества, от които тийнейджърите се нуждаят, за да растат правилно. Постно червено месо, пилешко, риба, боб, осигуряват на тийнейджърите желязо и цинк, а нискомаслените млечни храни осигуряват калций. Ако тези храни присъстват в диетата на тийнейджъра, това ще му помогне да достигне пълния си потенциал височина. 

 

Снимки: Stevetulk, Judacoregio Foter.com 

Добави коментар