Обяд за бременни по време на работа – част 2

Продължава от: Обяд за бременни по време на работа – част 1

 

Как можете да сте сигурни, че имате добър обяд?

 

Опитайте се да си вземате обяд за работа, така че да имате балансирана храна с вас под ръка. Ето някои идеи за разнообразен обяд:

 

• Сандвичи

 

Направете сандвичи с интересни видове хляб и най-вече пълнозърнест такъв. Включете листа зелена салата. Настърган морков също се връзва добре с хумус, а кедрови ядки допълват добре вкуса на пилето.

 

хляб, хранене, сандвич, бременност, пълнозърнест

 

Ако сте прекалено забързани сутринта, за обяд си пригответе нещо още от предната вечер и го съхранявайте в хладилника.

 

Ако си купите готови сандвичи, използвайте такива с намалено съдържание на мазнини храни върху пълнозърнестия хляб. В търговската мрежа сандвичите използват пастьоризирана майонеза за ядене. За вашата безопасност, не яжте меки сирена, синьо сирене, модерни узрели сирена, както бри и рокфор.

 

Четете още: 6 полезни храни по време на бременността

 

• Супи

 

Супите са лесни за направа. Направете си голяма тенджера през уикенда и я съхранявайте в хладилни за не повече от два, три дни или я замразете на отделни порции. Можете да я загрявате в микровълновата по време на работа или да я вземете в подходящ съд, след загряване на сутринта.

 

супа, бременност, хранене, обяд

 

Ако нямате време или възможност да си приготвите супа у дома, изберете готови супи от охладените стелажи в супермаркетите. Проверявайте етикетите или хранителната информация върху опаковката, за да се уверите, че е с ниско съдържание на сол. Ниското съдържание на сол е 0,3 гр.

 

Четете още: Седем принципа за правилно хранене по време на бременността

 

• Печени картофи

 

Картофите осигуряват енергия, витамин C и фибри, така че са чудесен избор за обяд. Ако можете да затоплите свои собствени картофи в микровълновата на работата, вземете като пълнеж авокадо, сладка царевица, пресни чушки, пушена скумрия с червено цвекло.

 

картофи, обяд, бременност, витамини

 

Ако си купите печени картофи, изберете такива с ниско съдържание на мазнини. Консервите с риба тон във вода са друг здравословен избор, но не трябва да хапвате повече от 4 средни кутии седмично.

 

Четете още: Храни и напитки, които да избягваме през бременността

 

• Салати

 

Дали ще си направите своя собствена, или ще купите готова, уверете се, че тя е наистина прясна. Възползвайте се от многото разновидности маруля и други зеленчуци, които се предлагат. Репички, мини доматчета, крес, ще ви помогнат да обогатите вкуса. Винаги измивайте салатата и зеленчуците внимателно под течаща вода.

 

салата, прясна, бременност, хранене

 

Салати, съдържащи семена, паста и кускус ви дават постепенно освобождаване на енергия и ще ви поддържат сити цял следобяд. Добавете протеин и пълнозърнест хляб и листни салати, за да имате достатъчно енергия и хранителни вещества.

 

Снимки: Mr.TinDC, thebittenword.com, Mr Michael Phams, jmak2 Foter.com

Добави коментар