гняв, мъж, контрол, ядосване, стрес

Контрол над гнева – само за мъже – част 2

Продължава от: Контрол над гневасамо за мъжечаст 2

 

Въпреки всичко, което казахме до тук, гневът не е нещо лошо – той е естествена човешка емоция. Няма нищо ненормално в него. Когато той е насочен правилно, може да бъде дори и конструктивен. Той може да даде на хората сили да говорят за проблемите си и да ги разрешават.

 

След като гневът е естествен, какво да правя?

 

Има две грешни неща, които можете да направите с гнева си. Едното от тях е да си мислите, че той е нещо нормално и да избухвате дори за дребни и незначителни неща. Някои мъже смятат, че крещенето по хората и хвърлянето на разни неща ще ги освободи от гнева, но в действителност може дори да засили реакцията им и да доведе до пълна загуба на контрол.

 

гняв, мъж, контрол, ядосване, стрес

 

Другата грешна реакция е да потиснем реакциите си и да продължим да се усмихваме, сякаш всичко е наред. Някои мъже смятат, че всеки израз на гняв е нездравословен и антисоциален и трябва винаги да го потискат.

 

Проучванията показват, че шумното изразяване на гнева и потискането му, са еднакво вредни и могат да поставят здравето ви в риск. Но щом не е добре да изразите или да потиснете гнева си, то какво трябва да направите, когато сте ядосани?

 

Пуснете гнева да излезе, но не губете контрол. Първата стъпка е да се опознаете. Не си позволявайте да изпадате в ярост. Вместо това бъдете наясно с гнева си. Това е единственият начин да разберете какво точно ви ядосва.

 

Четете още: Вземете контрол над гнева си – част 1

 

След като успеете да определите истинския проблем, опитайте се да го решите, вместо безсмислено да беснеете. Ако сте ядосани на някого, говорете с него настоятелно, но не агресивно. Ако знаете, че дадена ситуация може да предизвика неконтролиран гняв, научете се как да се подготвите за нея. Или още по-добре – научете се как да я избягвате.

 

Предимството да канализирате гнева си по този начин, е че можете да получите конкретна полза от него, тъй като се справяте с проблема, а не крещите за него.

 

гняв, мъж, контрол, ядосване, стрес

 

Как да охладите страстите?

 

Тъй като чувството на гняв отчасти е физически процес, няма да ви е лесно да се успокоите с изцяло логически доводи. Трябва да се успокоите и физически. С тези няколко техники можете да намалите сърдечния ритъм и да нормализирате кръвното си налягане:

 

• Поемете си дълбоко дъх. Вдишайте дълбоко, като използвате диафрагмата си. Продължете така минута–две и трябва да почувствате намаляване на напрежението. Предимството на дихателните упражнения е, че можете да ги правите навсякъде. След като веднъж станете добри в тях, ще можете да ги правите дори и по време на работна среща.

 

Четете още: Мъжете и тютюнопушенето: как и защо да откажете цигарите?- част 1

 

• Починете си. Ако смятате, че гневът ви е на път да излезе извън контрол, променете сценария. Ако е възможно, напуснете стаята и излезте да се разходите.

 

• Фокусирайте се върху нещо друго. Бройте до 10. Опитайте се да си представите себе си на спокойно място или си повтаряйте успокояваща дума, фраза или песен.

 

гняв, мъж, контрол, ядосване, стрес

 

• Правете упражнения. Ако вмъкнете физическа активност в ежедневния си график, това определено ще намали напрежението и стреса и ще ви направи по-спокойни и способни да контролирате гнева си.

 

По-сериозните проблеми с гнева имат нужда от лечение. Ако смятате, че той вреди на качеството ви на живот, но не можете да се справите сами, потърсете помощ. Контролирането на гнева ще направи не само вашия, но и живота на хората около вас много по-добър и здравословен.

 

Снимки: kunkelstein, Khánh Hmoong, Cayusa Foter.com

Добави коментар