Колко често е полезно да ядем месо?

Честата консумация на месо се свързва с редица заболявания. Но необходимо ли е да ядем месо за да сме здрави?

 

Този въпрос разделя експертите в две групи. Някои от тях твърдят че е жизнено важен източник на хранителни вещества, а други – че е ежедневен източник на токсини.

 

Спорен въпрос

 

Прекомерната консумация на месо се свързва със сърдечните заболявания и ракът на гърдата, дебелото черво и простатата. Но за хората, приемащи по-малко животински протеини, е малко по-трудно да приемат някои от хранителните вещества, като желязо, йод и витамин В12.

 

От колко месо се нуждаем всъщност? Контролираният прием на нетлъсто месо, като част от балансираната диета, може да ни помогне да поддържаме здравето си. Приема на протеини от различни източници (животински и растителни) е полезен, тъй като поемаме различни хранителни вещества от всеки източник.

 

месо, хранене, протеини, здравословно

 

Бобовите растения са добър източник на желязо, цинк и фибри. Но е по-лесно да приемете хранителните вещества, от които се нуждаете, от месото. За целта не е необходимо да ядете много голямо количество.

 

Колко месо трябва да ям седмично?

 

Една порция месо трябва да е около 65-100 грама. Това е много по-малко от това, което се съдържа в порцията на почти всеки ресторант.

 

Четете още: Какво е кетогенна диета?

 

Риба

 

Яденето на риба 2 пъти седмично осигурява необходимите на организма омега-3 мастни киселини, а морските дарове го снабдяват с йод, който е изключително важен за развитие на фетуса по време на бременност.

 

риба, морски дарове, хранене, здраве, омега-3

 

Пилешко

 

Пилешките гърди са с ниско съдържание на мазнини и с високо съдържание на протеини, затова то е подходяща храна при диети. Но в различните видове месо се съдържат различни количества хранителни вещества, като витамини от групата В, селен, омега-3-мастни киселини и цинк.

 

Четете още: Ползите за здравето от месото, бобовите храни и ядките

 

Червено месо

 

Червеното месо трябва да се яде не по-често от 3 пъти седмично. Отчита се, че има някаква връзка между яденето на червено месо и рак на червата, но въпреки това е безопасно да се приема разумно количество от него (40 грама на порция), заради ползите за здравето, които осигурява. Приемът на червено месо е по-важен за жените, отколкото за мъжете, тъй като те са по-склони да имат липса на желязо.

 

червено месо, поезно, заболявания, желязо

 

Според специалистите, вегетарианският начин на хранене, включващ голямо разнообразие на храни, е по-добър от диетата, включваща голямо количество месо, но вегетарианците трябва да приемат допълнително витамин В12. Независимо от това, има вещества – витамини и минерали, които се усвояват по-лесно от месото, отколкото от растенията.

 

Мога ли изобщо да не ям месо?

 

Четете още: Четири причини да хапвате повече риба

 

Като цяло, вегетарианците нямат проблем с количеството желязо в кръвта и обичайно имат по-малко количество мазнини.  Това означава, че липсата на разнообразие на храните има далеч по-негативен ефект, отколкото липсата на месо.

 

Какъв вид месо да избера?

 

Рибата, пилешкото и нетлъстото месо са много по-полезни от наденичките, бекона и бургерите. Обработените продукти съдържат потенциално опасни химикали, които служат за да удължат гаранционният им срок. Много от тези химикали се свързват с развитието на ракови заболявания.

 

месо, приготвяне, готвене, полезно, здравословно

 

Как да приготвям месото?

 

Начина на приготвяне на месото е много важен. Печенето, варенето, задушаването и печенето на грил са подходящи. Пърженето или печенето на барбекю не са толкова здравословни.

 

Снимки: Nic Taylor Photography, qasic, avlxyz, Another Pint Please…, msr Foter

Добави коментар