Как да се храним здравословно по време на бременността в 12 стъпки

Здравословната бременност включва разнообразие. Храните, които консумирате, трябва да следват хранителната пирамида и да включват всяка от препоръчаните групи храни. Макар, че някои храни могат да имат по-добър вкус от други, не е време да пропускате зеленчуците, трябва да знаете и кои храни да избягвате.

 

1. Разнообразието е най-доброто лекарство: Здравословната бременност започва с разнообразие. Храните, които консумирате трябва да включват всички препоръчителни храни от хранителната пирамида. Макар, че някои храни може да са по вкусни от други, не е време да пропускате зеленчуците.

 

2. Протеините са добри: Тялото по време на бременността се нуждае от допълнителни протеини. Препоръчително е да се консумират най-малко 70 грама протеини на ден. Около 110 гр пилешки гърди съдържат  30 грама протеин. Други източници на протеини са боб и тофу.

 

Четете още: 6 полезни храни по време на бременността

 

3. Намалете мазнините до минимум: Добрите мазнини са ОК. Лошите мазнини, обаче трябва да се избягват. Избягвайте заведенията за бързо хранене, те не са полезни за никого, особено, ако една жена се опитва да има здраво бебе.

 

4. Нивата живак – бъдете внимателни: Някои риби съдържат по-високи от нормалните нива живак. Тези риби са риба меч, акула. Живакът може да се натрупа в организма и да повлияе на растежа на плода.

 

5. Хранителни добавки: Пренаталните витамини могат да бъдат вземани по-рано, преди да настъпи беременността. Ако не сте очаквали да забременеете, в първия ден, в който разберете, че сте бременна трябва да започнете да вземате витамини. Пренаталните витамини съдържат фолиева киселина, която е от съществено значение за предотвратяването на дефекти на невралната тръба.

 

6. Допълнителна фолиева киселина: Бременната майка никога не може да има достатъчно фолиева киселина. Добавяйте поне по една порция фолиева киселина от храната – тъмнолистни зеленчуци и салати. Поне на едно хранене на ден.

 

Как да се храним здравословно по време на бременността в 12 стъпки

 

7. Млечни продукти: Най-малко 1, 000 мг калций трябва да се консумира всеки ден от бременността. Сирене, прясно мляко и кисело мляко са чудесни източници на калций. Ако смятате, че не консумирате достатъчно калций с храната, посъветвайте се с вашият гинеколог за допълнителни източници.

 

8. Избягвайте някои сирена: Някои меки сирена като Бри, сирене Фета или синьо сирене, трябва да се избягват. Те могат да предизвикат листерия, поради липсата на пастьоризация.

 

9. Никакъв алкохол: Алкохолът е е опасен за плода по време на бременността.

 

10. Обработвайте храната добре: Месото консумирано по време на бременността не трябва да бъде недопечено или средно изпечено. Трябва да е добре сготвено, защото дори розовото месо може да съдържа бактерии, които могат да повлияят на растежа и здравето на плода.

 

Четете още: Таблица на хранителните вещества, които подпомагат растежа на бебето

 

11. Яжте често: Плода се нуждае от храна за да расте. Въпреки това, размерът на корема и оказаният натиск от плода може да затруднява приема на калории. Хранете се на по-малки порции, по няколко пъти на ден.

 

12. Вода: Ако докато не сте била бременна, не сте знаели, че водата е ключът към здраво тяло, то сега е време да се замислите. Най-малко от 6 до 8 чаши на ден трябва да се консумират. Водата не само ще хидратира тялото, но също така ще спомогне за намаляване на вероятността от запек по време на бременността.

 

Снимки: Victor Habbick, Keerati FreeDigitalPhotos.net

Добави коментар