умора, почивка, бебе, грижи, помощ

Как да се справим с умората след раждането? – част 2

Продължава от: Как да се справим с умората след раждането? – част 1

 

Какво мога да направя, за да се справя с умората?

 

Имайте предвид, че приоритетът ви в момента е да пазите енергията си, за да можете да се грижите за себе си, за бебето си и за другите си деца (ако имате такива). Това означава, че можете да не отделяте толкова енергия за обичайните неща. Например – не се притеснявайте, ако домът ви не е идеално подреден и имате няколко мръсни чинии в мивката.

 

Освен това можете тази година да направите романтична вечеря за рождения ден на любимия, вместо да организирате парти. Ако пазите силите си в първите етапи след раждането, е много по-вероятно да възвърнете енергията си по-бързо.

 

Ето и някои стратегии за справяне с умората:

 

умора, почивка, бебе, грижи, помощ

 

• Почивайте си винаги, когато можете

 

Спете когато бебето спи, дори и през деня. Опитвайте се да си легнете веднага, след като го сложите да спи вечерта. Ако не можете да заспите през деня, поне легнете и затворете очи, за да си починете. Ако кърмите, опитайте да легнете на една страна, така че да можете да се отпуснете, докато бебето суче.

 

• Почивайте си дори, когато имате гости

 

Семейството и приятелите ви ще разберат, че имате нужда от почивка, а ако не разберат – обяснете им.

 

• Пийте много течности и се хранете по-здравословно

 

Не пропускайте хранения. Сега не е време за диети, тъй като храната ви дава енергията, от която се нуждаете.

 

Вижте още: 9 съвета за повече енергия за мами

 

• Избягвайте кофеинът и сладкишите

 

Въпреки че може би кофеинът и сладкишите могат да ви заредят с енергия много бързо, не разчитайте на тях. Те са добър източник на енергия само в краткосрочен план. Вместо това, хапвайте храни с високо съдържание на сложни въглехидрати и протеини – те ще ви заредят с енергия в дългосрочен план.

 

• Приемайте пренатални витамини

 

Продължете да приемате пренаталните си витамини, особено ако кърмите.

 

умора, почивка, бебе, грижи, помощ

 

• Излезте на разходка с бебето

 

Започнете с бавно ходене на кратко разстояние. Като усетите, че силите ви се връщат, постепенно засилвайте темпото и продължителността на разходките. Движението увеличава енергията ви, а чистият въздух ви помага да спите по-добре през нощта.

 

• Искайте помощ

 

Не се притеснявайте да поискате помощ от семейството и приятелите си. Майка ви или сестра ви може да помогне с домакинската работа, прибирането на другото ви дете от детска градина (ако имате такова), пазаруването и т.н., докато вие се грижите за бебето. Преценете от кого можете да поискате помощ. Повечето ви близки ще се радват да помогнат.

 

Вижте още: Как мама може да се справи с всичко? – част 1

 

• Изберете помощника си разумно

 

Ако се разбирате добре с майка си (или свекърва си) и знаете, че за нея не е проблем да сготви или да помогне с почистването, поканете я. Ако смятате обаче, че тя ще бъде по-скоро бреме, отколкото помощ, по-добре избягвайте продължителните им посещения.

 

Не забравяйте, че ако сте уморени е напълно разбираемо да откажете посетители, независимо дали са членове на семейство ви или приятели. Никой не е в правото си да ви се обижда за нещо подобно – не се чувствайте длъжни.

 

умора, почивка, бебе, грижи

 

Не забравяйте как стигнахте до тук

 

Имате бебе благодарение на любовта ви с вашия партньор. Така, че не забравяйте, че той все още е до вас и ви обича. Колкото по-добри са отношенията между вас, толкова по-добре ще се чувствате в ролята си на родители.

 

Подкрепата на партньорът ви, ще ви накара да се чувствате много по-добре. Не се притеснявайте да търсите неговата помощ в грижите за бебето. По този начин той се чувства ценен и полезен и с удоволствие ще полага грижи за детето си.

 

Снимки: porschelinn, jazbeck, acearchie Foter.com

Добави коментар