Как да поглезим тялото си

Желанието за пълноценен релакс ни завладява в началото на лятото, когато организмът ни се адаптира за почивка. Някои от най-подходящите начини са  следните:

 

Напълнете ваната с топла, но не и гореща вода. Поставете вътре ароматизирана пяна или соли. Потопете се максимално дълбоко във ваната, а под главата сложете гумена възглавница, за да не се уморява вратът ви. С ръце по дължината на тялото вдишвайте и издишвайте бавно и дълбоко. Стегнете един по един мускулите си, след това цялото тяло, дори юмруците, за около 5 секунди и се отпуснете. Повторете още 3 пъти и ще се почувствате отпочинали. Представете си нещо приятно и красиво, ненатоварено с емоции за около 10 минути. След това, ако искате да се заредите отново с жизнен тонус и енергия, облейте се с хладка вода.

 

Най-доброто средство за пълно психическо разтоварване е масажа. Учените обясняват това с факта, че докосванията по тялото подтикват хипофизата да произвежда два вида хормони. От една страна, ендорфини – естествени морфини, които облекчават болката и предизвикват лека еуфория. От друга, оцитоцин, понижаващ кръвното налягане (най-важното за подложените на силен стрес) и нормализиращ сърдечния ритъм. Масажът доставя невероятно удоволствие, освен това прави кожата по-нежна, отпуска мускулите, премахва схващанията на нервна почва.

 

Един от най-важните масажи е този на гърба. Застанете на колена и поставете юмруците си от двете страни на гръбначния стълб, възможно най-високо. Масажирайте с въртеливи движения на хълбоците, като посоката е отгоре на долу и обратно. После сложете ръце на талията си и натиснете с палци от двете страни на гръбнака.

 

За отпускане на мускулите на врата поставете върховете на пръстите си отзад на тила, точно в основата на черепа. Масажирайте с въртеливи движения надолу и настрани по раменете чак до началото на ръцете. Дръжте гърбът си изправен по време на масажа и ще усетите тонизиращият му ефект върху цялото си тяло.  

 

Източник: www.obshtestvo.net

Добави коментар