Как да освежим очите си?

Умората в очите може да се получи в резултат от напрежение, недостиг на сън, алергии, инфекция или стрес. Може да почувствате напрежение в очите и в резултат от работа на компютър или попълване на документи за дълъг период от време.

 

Умората в очите може да се отрази на цялото тяло, като от това страдат продуктивността и качеството на работа. Избегнете дискомфорта в очите, като намерите начин да облекчите симптомите му. Успокойте уморените очи и мускули като използвате естествени техники и упражнения.

 

Средства за облекчаване на умората в очите

 

Почивайте си от нещата, които напрягат очите ви (работа на компютър, например). Гледайте навън – на далечни разстояния, вместо към неща, които се намират пред вас. Фокусирайте очите си върху различни обекти, разположени на различни разстояния на всеки 20 мин.

 

очи, умора, масаж

 

Започнете да мигате бързо, след което затворете очите си и си починете. Мигането помага за отпускането на напрегнатите мускули на очите и овлажнява самите очи.

 

Избягвайте изтощението, което води до напрежение в очите, като се наспивате всяка вечер.

 

Вижте още: Причини за подпухналите очи

 

Проверете качеството на осветлението – работата на компютър или четенето на книга при по-слабо осветление могат да доведат до умора и болка в очите.

 

Потъркайте дланите си една в друга, за да ги затоплите, след което ги поставете върху очите. Задръжте ръцете върху очите си докато дланите ви не възвърнат нормалната си температура. Повтаряйте това упражнение колкото пъти искате.

 

очи, умора, масаж

 

Направете студен компрес на очите си. Той облекчава подпухналите и подути очи. Използвайте охладени краставици, памучни тампони или пакетчета чай от лайка. Дръжте ги на очите си около 10 мин.

 

Поставете горещи пакетчета от чай върху затворените си клепачи. Дръжте ги там докато не изстинат.

 

Вижте още: Защо слънчевите очила не са само аксесоар?

 

Излезте навън, за да се освежите и отворете очите си широко.

 

Масажирайте челото и скалпа си. Затворете очи и масажирайте областта около тях с пръсти. Масажирайте кожата си под очите си, както и на челото. Бъдете нежни – по-силният натиск може да е болезнен. Ако имате възможност – направете масажа в тъмна стая.

 

Напръскайте лицето си 3 до 5 пъти със студена вода. Опитайте се да държите очите си отворени докато го правите.

 

очи, умора, масаж

 

Почивайте си в напълно затъмнена стая за 10-15 мин.

 

Упражнения за уморени очи

 

Вдигнете пръста си пред очите. Бавно го приближете към носа си, като го следите с очи през цялото време. Когато докоснете носа си, свалете пръста и погледнете към хоризонта.

 

Вижте още: Мързеливо око

 

Погледнете към някакъв обект, който се намира от лявата ви страна само с очи (без да движите главата си). Завъртете глава надясно, без да изпускате обекта от очи. Повторете, като смените посоките – надясно, надолу и нагоре.

 

Завъртете очите си в кръг по посока на часовниковата стрелка от 10 до 20 пъти. Повторете в обратна посока. Правете възможно най-широките кръгове без да движите главата си.

 

Снимки: Gemma Bou, Rickydavid, J N A R A  Foter.com

Добави коментар