бременност, целулит, упражнения, масаж

Как да намалим целулита по време на бременността?

Бременността е прекрасен период от живота на всяка жена, но тя има и своите негативи. Успоредно със сутрешното гадене и отичането на краката, повишеният обем на телесните течности и променящите се нива на инсулин и пролактин в кръвта могат да доведат до появата на целулит. Няма от какво да се притеснявате, защото той не е вреден и дори може да изчезне сам след края на бременността.

 

Ако сте загрижени за появата на целулит, има няколко неща, които можете да опитате за да го предотвратите. Те са безопасни както за вас, така и за вашето бебе.

 

Стъпка 1

 

бременност, целулит, упражнения, масаж

 

Постарайте се да не качвате повече килограми от това, което вашият лекар ви е препоръчал. Имайте предвид, че колкото повече мазнини натрупвате по време на бременността, толкова по-вероятно е да развиете целулит.

 

Не се опитвайте да отслабвате по време на бременността, освен ако не е необходимо за здравето на вашето бебе или за вашето здраве. Ако се налага да намалите теглото си, направете го под внимателното наблюдение на вашия лекар.

 

Вижте още: Грижа за кожата по време на бременността

 

Стъпка 2

 

Правете аеробни упражнения, като ходене или плуване, три пъти в седмицата за най-малко 20 минути. Това е оптималното количество упражнения за намаляване на целулита. Ако имате проблемна или патологична бременност, преди да предприемете каквото и да е, се допитайте до своя лекар.

 

бременност, целулит, упражнения, масаж

 

Стъпка 3

 

Комбинирайте 20 минутните упражнения от предната стъпка с 20-минутна силова тренировка или такава за изграждане на мускули. За да избегнете прекаленото натоварване на мускулите и нараняванията, свързани с вдигането на тежести, можете да работите с личен треньор, който има опит с бременни жени. Освен за намаляване на целулита, тренировката ще спомогне и за облекчаване на болките, които бременността може да предизвика.

 

Вижте още: Безопасен ли е спортът по време на бременност?

 

Стъпка 4

 

Поддържайте здравословна диета. Избирайте цели, непреработени храни пред преработените или т.н. бързи храни. Включете в диетата си голямо разнообразие от зеленчуци, плодове, пълнозърнести храни и постни протеини. Гледайте на храненето като на средство за доставяне на хранителни вещества на тялото ви, вместо да приемате идеята, че ядете за двама.

 

бременност, целулит, упражнения, масаж

 

Стъпка 5

 

Планирайте си масажи. Енергичният масаж може временно да подобри състоянието на кожата и да се пребори с целулита. Имайте предвид, че за да има ефект масажа за намаляване на целулита, той трябва да бъде направен с подходящ козметичен продукт. Най-ефективен е масажа, когато се прави с кръгообразни движения в посока отдолу нагоре.

 

Снимки: nenetus, patrisyu, marin FreeDigitalPhotos.net

Добави коментар