Как да контролирате апетита по време на бременност?

Повечето жени знаят, че по време на бременността не трябва да се хапва като за двама, но понякога апетитът може да бъде толкова голям, че да е необходимо да се утоли с храна за цяла армия! Ако усещате, че започвате да ядете твърде много и започвате да се притеснявате от трупащите се килограми, които клонят към двуцифрено число, може би е време за малко ограничения.

 

Сигурно се чудите как можете да контролирате апетита си по време на първите седмици и месеци от бременността. Въпреки че качването на килограми е нещо нормално, това не означава, че бременността е момент от живота, в който трябва просто да дебелеете. Контролирането на апетита определено ще помогне за поддържането на здравословни килограми. Как да го постигнете? Ще разберете в следващите редове:

 

Стъпка 1

 

Повишете хранителната стойност и качеството на храната си. По този начин ще гарантирате, че тялото ви и нарастващият малък човек в него, получават правилните хранителни вещества. Освен това липсата им повишава глада по време на бременността.

 

бременност, апетит, храна, килограми, диета, хранене

 

По време на бременността тялото ви се нуждае от по-голямо количество калций. Включете в менюто си повече кисело и прясно мляко, сьомга, сардини, сирене и други храни, богати на калций. По този начин гарантирано ще изпълните изискванията на организма си и той ще изпитвате по-малко глад.

 

Четете още: Седем принципа на правилното хранене по време на бременноста

 

Стъпка 2

 

Яжте по-малки количества храна, но по-често. Малките порции и по-честите похапвания ще ви накарат да се чувствате сити и определено ще потиснат чувството за постоянен глад. По този начин ще избегнете и евентуално преяждане, което може да предизвика стомашни киселини или разстройство.

 

бременност, апетит, храна, килограми, диета, хранене

 

Общо взето честите хранения по малко, са доста добър вариант да контролирате теглото си не само по време на бременност, а и преди и след това. Те помагат за забързването на метаболизма и дори ще ви помогнат да се справите с излишните килограми след раждането.

 

Четете още: Обяд за бременни по време на работа – част 1

 

Стъпка 3

 

Увеличете количеството на протеините в храната си. Те са необходими за растежа на тъканите. Освен това увеличаването на количеството на храните, богати на протеини, ще помогне да потушите постоянното усещане за глад. Храните, които са богати на протеини и са полезни за тялото ви и бебето ви са: месо (не тлъсто), боб и бобови култури, яйчен белтък, фъстъчено масло и тофу.

 

бременност, апетит, храна, килограми, диета, хранене

 

Стъпка 4

 

Яжте храни, които изискват повече усилия, за да бъдат консумирани. Например, хапването на салата изисква повече усилия, отколкото да изяждането на сандвич или вафла. По този начин по-лесно ще контролирате както качеството на храната, която консумирате, така и нейното количество.

 

Хапвайте бавно и се наслаждавайте на храната. Така едновременно ще се заситите по-добре, а освен това тялото ви ще има възможността да сигнализира, когато е сито и няма да съществува опасност от преяждане.

 

Снимки: AdamCohn, F. Tronchin, freddy, San Diego Shooter Foter.com

Добави коментар