Как да избегнете зимната депресия?

Не е нещо необичайно да се чувствате тъжни или по-малко енергични през зимните месеци. За някои хора, тези повтарящи се възходи и спадове в настроението идват със смяната на сезоните. Други може би се справят със сезонно афективно разстройство, което е тип депресия, която може да изисква промени в начина на живот и професионална помощ.

 

Ето и няколко съвета, които всеки от нас може да използва, за да повдигне духа си по време на студените зимни месеци.

 

Останете активни

 

В студените, тъмни дни, може да е по-трудничко да се насилите да станете от леглото. Но е важно да продължите да се движите и да останете активни. Ангажираността с работа, училище, социални събития и други , ще ви даде импулс и фокус, което може да направи студените зимни дни по-поносими и приятни.

 

Упражненията също са доказано средство, което намалява симптомите на депресия и може да ви накара да се почувствате по-добре. Така че посетете фитнес залата или заложете на йога упражненията, например, за да се почувствате по-добре.

 

зимна депресия, настроение,

 

Осветление у дома

 

Зимата прави тъмните, мрачни сутрини още по-неприятни, но включването на лампите в дома ви може да помогне да повдигнете настроението си. Някои хора, живеещи  в особено тъмна среда, инвестират в специална осветителна кутия или лампи, които имитират естествена светлина на открито.

 

Четете още: 11 начина да ви е топло през студените зимни дни

 

Фокусирайте се върху положителното

 

Толкова е лесно да се фокусираме върху отрицателните неща, но ако съумеете да оцените положителните неща в живота си, това определено ще повдигне настроението ви.

 

Отделяйте по няколко минутки всяка сутрин или вечер, за да правите списък с положителни неща или неща, за които сте благодарни. Ако сте доволни, можете да публикувате вашия списък във Фейсбук, за да вдъхновите приятелите и семейството си.

 

Говорете за това

 

Един от най-добрите начини да се почувствате по-добре, е да поговорите за това как се чувствате. Ако се чувствате потиснати и е трудно да се мотивирате, говорете с приятел за това. Възможно е те да са преминавали през същите емоции и неща като вас, или да преминават в момента. Така че може да си помогнете един на друг, разказвайки си истории и съвети. Ако вашата тъга и летаргия продължава седмици наред и ви пречи на ежедневните задължения, посетете професионалист.

 

настроение, зимна депресия

 

Лекувайте се

 

Това, че не можете да излизате много навън, не значи, че не можете да планирате други активности и да се забавлявате. Планирайте филмова вечер с приятели. Започнете да практикувате ново хоби. Вместо да се чувствате отегчени, направете списък с нещата, които обичате да правите.

 

Четете още: Студени крайници

 

Симптоми на сезонно ефективно разстройство

 

Ако смятате, че вие или някой ваш познат има симптоми на сезонно афективно разстройства, важно е да говорите с професионалист по психично здраве. Ето и какви могат да бъдат симптомите:

• безпокойство

• раздразнителност

• загуба на енергия

• промени в апетита и съня

• качване или загуба на тегло

• безнадеждност

• трудно концентриране

 

Снимки: Mike Monaghan, Lisa Widerberg Foter.com 

Добави коментар