Какви са ползите за здравето от ролерите?

Ролковите кънки са добър начин за поддържане на добро здраве. Ето и какви са ползите от тях:

 

Аеробни ползи

 

Ролерите увеличават сърдечната честота и карат белите дробове да работят – двата компонента на аеробните упражнения. 30 минутно каране на ролери с равномерно темпо повишава сърдечната честота до 148 удара в минута. То е почти толкова ефективно колкото и тичането, и е по-ефективно от колоезденето и изкачване на стълби. Можете да увеличите ползите от него като карате по нанагорнище или по-енергично, или да редувате 1 минута енергично каране с 1 минута по-спокойно. Практикуването на поне 20 минути аеробни упражнения, 3-5 пъти седмично, намалява риска  от сърдечносъдови заболяваня. 30 минутната интензивна тренировка – като карането на ролери – всеки ден от седмицата, значително намалява риска от хронични заболявания, като инсулт, високо кръвно налягане и исхемична болест на сърцето.

 

Какви са ползите за здравето от ролковите кънки

Намаляване на теглото и поддържане на добрата форма

 

Карането на ролери изгаря калории, което води до загуба и на тегло. 30 минути спокойно каране  изгарят между 210 и 311 калории, докато 30 минути енергично каране – до 450 калории. За да отслабнете е необходимо да карате 60-90 минути на ден. За да поддържате теглото си е достатъчна 60-минутна умерена до интензивна тренировка. Като цяло по-бързото и по-трудно каране на кънки изразходва повече калории.

 

Анаеробни ползи

 

Карането на кънки предвижда и анаеробни ползи, като например укрепване и тонизиране на мускулите. Мускулите в долната част на тялото получават ефективна тренировка с акцент върху прасците, глезените, седалищните мускули, бедрата. Карането на ролери тонизира горната част на тялото, както долната част на гърба и коремният пояс. Дори раменете и горната част на раменните мускули се тренират от интензивното размахване на ръцете за запазване на баланса.

 

Баланс

 

Баланса и координацията се развиват от карането на ролери. Пързалянето изисква ловкост и способност да се балансира на един крак, а по-сложните движения изискват развиването на още по-добра координация. Пързялянето увеличава гъвкавостта на ставите и силата.

 

Снимки: Africa, imagerymajestic FreeDigitalPhotos.net

Добави коментар