Какви салати са безопасни по време на бременност?

Когато не са заляти с дресинг, салатите обикновено са добър хранителен избор по време на бременност, тъй като те отговарят на хранителните нужди на бебето, докато то се развива. Въпреки това някои съставки, които често се срещат в салатите могат да застрашат безопасността на бебето. Преди да консумирате салата, уверете се, че тя е била приготвена правилно и не съдържа нито една от храните, които не са препоръчителни по време на бременност.

 

Градинска салата

 

Градинската салата пълна с разнообразен микс от зеленчуци е чудесен източник на витамини и  минерали. Тъй като имате нужда от увеличаване на количеството фолиева киселина и желязо, помислете дали да не си направите салата от спанак, вместо от марули. Една чаша суров спанак осигурява 0,81 милиграма желязо и 58 микрограма фолиева киселина. Добавете сирене за калции, но не използвайте меко сирене, тъй като може да съдържа листерия, една от бактериите, които могат да предизвикат спонтанен аборт. Винаги измивайте зеленчуците добре, за да се предотврати заразяването с токсоплазмоза.

 

Плодова салата

 

Плодовите салати осигуряват по-сладък вкусов избор. Всеки плод е безопасен. Ягоди, киви, банани, ябълки, грозде, малини, праскови и др. В зависимост от вашата височина, тегло и триместър, ще трябва да приемате някъде около 4 – 6 чаши плодове и зеленчуци на ден. Вие се нуждаете от повече плодове в третия триместър. Ако желаете топинг, избягвайте тези с калории предимно от мазнини и захари, като разбита сметана. Опитайте с кисело мляко, вместо това. Една чаша кисело мляко осигурява една от трите необходими  дневни порции млечни продукти.

 

Какви салати са безопасни по време на бременност

 

Месо и риба

 

Протеините са важни за растежа на бебето, но много често източниците на протеини в салатите не са безопасни, когато сте бременна. Избягвайте салати с деликатесни меса, сурова риба, сурови яйца, пушена риба и морски дарове – съдържащи големи количества живак. Евентуално може да ползвате риба тон от консерва, защото тя има най-ниски стойности на живак, но въпреки всичко се консултирайте с вашият лекар преди това. Салати с ядки, тофу, варено пиле, пуйка или сьомга са безопасен избор, за да получите 2-3 нужни дневни порции на протеин.

 

Зърнени и бобови салати

 

За по-малко традиционните ястия, опитайте със зърнени и макаронени салати. Направете смесена салата с боб и различни безсолни зърна за добър източник на желязо и протеини. Добавете зеленчуци, като например сладки картофи, царевица и чушки. Подправете със сок от цитрусов плод или традиционен оцет. Всичко върви с макаронената салата. Готвените зеленчуци се сервират студени със макаронената салата. Добър избор са аспержи, зелен фасул, моркови и броколи. Само 4 варени стръка от аспержите съсдържат 89 микрограма от витамин D, който помага на костите на бебето и зъбите да растат.

 

Снимки: vanillaechoes, marin FreeDigitalPhotos.net

Добави коментар