йога, пози, плодовитост, забременяване, зачеване

Йога за плодовитост – пози, които да правите у дома

Сигурно вече знаете, че йогата е изключително полезна за здравето. Тя ви помага да се научите да отпускате тялото си, ума си, духа си и да релаксирате.

 

Отговорност на жената е, с помощта на партньора ѝ, разбира се, да се грижи тялото и да бъде здраво, а умът ѝ свободен и лишен от стрес и напрежения. По този начин тя създава най-благоприятните условия за зачеване. Някои двойки се подлагат на тестове, за да се уверят в доброто си физическо и психическо състояние, за да изключат евентуални пречки, които могат да застанат между тях и бъдещото им бебче.

 

За да облекчите стреса и да продължите с опитите за забременяване, на първо място трябва да знаете кога е приблизителният период на овулацията ви и предовулационният период. Тогава започнете да практикувате определени пози.

 

Специалистите и йога инструкторите подчертават голямото значение за зачеването, на няколко асани: Саламба ширшасана (Поза на глава с опота), Саламба сарвангасана (Поза свещ), и Сету бандха сарвангасана (Поза мост), тъй като те хипотетично помагат за балансирането на хормоните.

 

йога, пози, плодовитост, забременяване, зачеване

 

Освен това можете да практикувате у дома и няколко други йога пози, които могат да увеличат шансовете ви за забременяване:

 

Пози с навеждане напред

 

За да направите тези пози можете да си помагате със стол или възглавница.

 

Дандасана (Поза жезъл) – седнете с изпънати кака и пръсти, сочещи нагоре. Дръжте гърба си изправен.

 

Четете още: Забременяването в различните периоди от месечния цикъл

 

Бада конасана (Поза свързан ъгъл) – седнете, така че стъпалата ви да се докосват и отпуснете колене настрани. Опитайте се да приближите стъпалата си колкото е възможно по-близо до тялото си.

 

Джану Ширшасана (Наклон напред с главата към глезена) – седнете, свийте единия си крак, така че коляното ви да сочи настрани и приберете стъпалото към себе си, хванете стъпалото на изпънатия си крак и наведете глава към коляното.

 

йога, пози, плодовитост, забременяване, зачеване

 

Пашчимоттанасана (Навеждане напред в седеж) – изпънете крака напред и без да ги свивате в коленете се наведете колкото можете напред, с глава към коленете си.

 

Упавиштха конасана (Поза отворен ъгъл) – седнете и разтворете крака под ъгъл от 90 градуса. Не свивайте краката си в коленете. Поставете ръцете пред себе си и се наведете плавно напред колкото можете.

 

Маласана – клекнете в почти седнало положение, като коленете ви минават от двете страни на тялото. Свийте лакти и съберете дланите си пред себе си. Важно е кръстът ви да е изпънат, да не се прегърбвате и главата ви да е изправена, а тялото – отпуснато.

 

Четете още: Могат ли някои витамини да увеличат женската плодовитост?

 

Полу-легнали пози

 

Супта Бадха Конасана – застанете в поза Бада конасана. Облегнете тялото си назад, като се опрете първо на ръцете си, след това на лактите си. След това отпуснете цялото си тяло на пода.

 

Супта вирасана (Поза легнал герой) – застанете на колене. Снижете тялото си надолу и седнете между краката си, като накланяте тялото си назад. Подпирайте се в началото с ръце зад гърба си, след това с лакти и накрая легнете. Отпуснете ръцете си до тялото с дланите нагоре.

 

йога, пози, плодовитост, забременяване, зачеване

 

Някои йога инструктори препоръчват така наречената Випарита Карани поза (Поза Полусвещ) след полов акт. Тя представлява вдигане на краката, докато тежестта на тялото пада върху раменете. Теоретично някои специалисти смятат, че тази поза ще запази спермата в тялото по-дълго и по-близо до отвора на матката.

 

За да направите тази поза, можете да си помогнете с възглавничка и близката стена. Подпрете краката си на стената, така че ръцете, главата и раменете ви да останат на земята, докато краката ви са във въздуха. След като успеете да застанете в правилната поза, корема и тазовото дъно да се отпуснат.

Добави коментар