Имунитетът през бременността

Имунитетът на жените е потиснат по време на бременността. Причината за това е да се предпази от отхвърляне растящия в матката ембрион. В резултат на това, белите кръвни телца губят част от способността си да се борят с вирусите и микробите, като ви правят по-податливи на заболявания и инфекции.

 

През зимните месеци е особено важно да подсилите имунитета си, за да останете здрави. Има различни начини да го постигнете, като най-лесно изпълнимите включват приема на храни, богати на хранителни вещества и витамини, както и редовното правене на упражнения.

 

Храни, повишаващи имунитета

 

Диетата, която е богата на пресни плодове и зеленчуци, протеини и пълнозърнести продукти, ще помогне както за повишаването на имунитета ви, така и за развитието на вашето неродено бебе по време на бременността. Хапвайте пресен чесън, листни зеленчуци, свежи цитрусови плодове и пийте много вода. Плодовете и зеленчуците, съдържащи каротеноиди, като чушките и морковите, ще повишат способността на организма ви да се бори с патогените, като предпазват фетуса.

 

имунитет, бременност, храни, витамин, упражнения

 

Препоръчително е да консумирате достатъчни количества протеини, затова редовно хапвайте месо, яйца и сирене. Включвайте някаква форма на протеини във всяко хранене.

 

Есенциалните мастни киселини са важни както за вас, така и за развиващото се бебе, затова се снабдете с ленено масло, ядки и семена.

 

Вижте още: Какво не знаем за витамините?

 

Имайте предвид, че е важно да избягвате нездравословните храни, защото те могат да окажат негативно влияние върху имунитета ви. Избягвайте бързите закуски, продуктите, съдържащи голямо количество захар и рафинираните продукти. Намалете приема на кофеин до минимум и не консумирайте морски дарове.

 

Ако лекарят ви ви препоръча, започнете прием на пренатални витамини, за да подсилите имунитета си. При избора на витамини, можете да се ръководите от следните стойности:

 

Витамини и провитамини:Количество:
Витамин А300 mcg
Бета каротин1,080 mcg
Витамин D310 mcg
Витамин С150 mg
Витамин B13 mg
Витамин B23.75 mg
Витамин B1210 mcg
Ниацинамид22 mg
Пантотенова киселина10 mg
Биотин30 mcg
Фолиева киселина1 000 mcg

 

Упражнения и масажи

 

Жените, които правят упражнения по време на бременността си, обикновено контролират по-лесно наддаването си на тегло, изпитват по-малко болки, свързани с бременността, боледуват от гестационен диабет по-рядко, имат по-добър контрол над кръвното си налягане, подобряват отговора на имунната си система и имат по-лесни раждания.

 

Вижте още: Бременност – принципи на безопасното спортуване

 

Редовните упражнения оказват положително влияние върху сърдечно-съдовата система, подобряват кръвообращението, помагат за изхвърлянето на токсините, подпомагат правилното функциониране на ендокринната система и помагат в борбата със стреса.

 

След като приключите упражненията, помолете партньора си за масаж. Масажите помагат за повишаването на имунитета.

 

имунитет, бременност, храни, витамин, упражнения

 

Консултирайте се с лекаря си кои упражнения ще са безопасни за вас и кое е подходящото за вас натоварване.

 

Време за релаксация

 

Най-добрият начин да се погрижите за имунната си система не е физически, а ментален. Вашето емоционално състояние може както да помогне, така и да срине имунната ви система.

 

Вижте още: Бъдещи мами, забавете темпото!

 

Позитивното отношение и предпазването от стреса са изключително важни за поддържането на висок имунитет. Разбира се, с предизвикателствата, отправяни от бременността, това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи. Когато е необходимо, потърсете помощ от семейството си, приятелите си и говорете с други бременни жени. Намерете позитивен начин да разрешавате проблемите с партньора си – не искате да се карате пред бебето си, нали?

 

Снимка: FreeDigitalPhoto

 

Добави коментар