Изкачване на стълби – упражнение

Ако търсите начин да свалите няколко килограма или пък искате да тонизирате и укрепите долната половината на тялото си, няма да се наложи да търсите някакви допълнителни уреди, освен стълбите в дома си или в жилищната ви сграда. Изкачването на стълби е едновременно и кардио и силово упражнение. Като допълнение на използването на сълбите, можете да включите степер машините във фитнес залата.

 

Ползи

 

Изкачването на стълби където и да е – във фитнес зала или стълбите в дома ви, е прекрасна цялостна тренировка, частично наблягаща на долната половина на тялото. То тонизира бедрата, седалищните и коремните мускули и осигурява добра кардио тренировка. Изполването на стълбите във вашия дом също така е и евтин вариант на тренировка и може да ви помогне да се подготвите за други спортни занимания – гребане, плуване, колоездене и тичане.

 

Анаеробни упражнения

 

Използвайте изкачването на стълби, като анаеробна тренировка след извършване на кратка загрявка, като разтегателни упражнения за бедрата и прасците. Тичайте нагоре по стълбите толкова бързо, колкото можете, или изкачвайте по 2 стъпала наведнъж. Oпитайте се да изкачите 6 стълбищни рамена наведнъж, след което си дайте почивка за 2-3 мин., преди следващите. Направете около 3-4 повторения и постепенно увеличете до 10. Като свикнете с това натоварване, добавете тежести или изкачете дори повече стълби.

 

стълби, упражнения,тренировка, стъпала

 

Тонизиране на долната част на тялото

 

Тонизирайте и укрепете долната част на тялото си със помоща на стълбите. Изпробвайте различни начини на придвижване по стъпалата – скокове, странично катерене, диагонално.

 

Съвети за безопасност

 

Винаги тренирайте на добре осветени стълбища и слизайте по тях бавно и с повишено внимание след тренировка. Краката ви ще са уморени, заради което е възможно при слизането да се спънете и паднете. Поддържайте правилна поза при изкачване – дръжте гърба си изправен докато сте леко наведени напред от бедрата. Стъпвайте върху цялото стъпало и никога не оставяйте петите ви да стърчат от него – това може да доведе до пренапрягане на ахилесовите сухожилия.

 

Снимки: a454, -Marcus- FreeDigitalPhotos.net

Добави коментар