Зравословно хранене – здравословните и нездравословните мазнини

Продължава от: Здравословно хранене – хранете се с повече полезни въглехидрати и пълнозърнести продукти

 

Добрите мазнини са необходими за подхранването на мозъка, сърцето, клетките, косата, кожата и ноктите. Храните, богати на омега-3 мазнини, са относително важни и намаляват сърдечно-съдовите заболявания, подобряват настроението и помагат да се предотврати дeменцията.

 

За здравословна диета, включете:

 

• Мононенаситени мазнини

 

Мононенаситените мазнини са от растителен произход – рапицово олио, фъстъчено масло и зехтин, както и маслата от авокадо. Съдържат се и в лешниците и семената от тиква и сусама.

 

мазнини, ненаситени, наситени

 

• Полиненаситени мазнини

 

Полиненаситените мазнини включват омега-3 и омега-6 мастни киселини, намиращи се в мазните риби, като сьомгата, херингата, скумрията, аншоата, сардините и в някои сладководни риби. Друг източник на тези мазнини са ненагретите слънчогледови семки, царевицата, соята, лененото семе и орехите.

 

Намалете или елиминирайте от диетата си:

 

• Наситени мазнини

 

мазнини, ненаситени, наситени

 

Наситените мазнини са основно с животински произход и се срещат в червеното месо и пълномаслените млечни продукти.

 

• Трансмазнини

 

Трансмазнините, срещащи се в някои маргарини, соленки, сладки, курабии, снаксове, пържени храни, и други преработени храни се правят с частично хидрогенизирано олио.

 

Продължава на: Здравословно хранене – да поговорим за протеините

 

Снимки: marin, anat_tikker, antpkr FreeDigitalPhotos.net

Добави коментар