Здравословно лято – как?

Може би вече сте направили плановете си за лятото – къде да почивате, дали да заминете в чужбина, дали да спите в хотел или на палатки… Но решили ли сте какво да правите, за да останете здрави през летните месеци? Ние ви предлагаме 5 неща, които ще ви помогнат да бъдете здрави и във форма:

 

1. Спортувайте сутрин

 

Ако спортувате сутрин ще се чувствате добре през целия ден. Вашият метаболизъм ще се подобри, енергията и количеството ендорфини ще се увеличат. Освен това ще освободите вечерите си за летни забавления.

 

За да започнете да спортувате сутрин, започнете планирането и подготовката още от предната вечер. Пригответе си необходимите неща (дрехи и екипировка) от вечерта, обмислете какъв спорт ще практикувате и спете поне 7-9 часа. Така сутринта ще сте готови да се раздвижите.

 

2. Снабдявайте се със здравословна храна

 

Пресните, свежи продукти са добре дошли, а както знаем, те са в изобилие през летния сезон. Ето защо ви препоръчваме да си набавяте качествени плодове и зеленчуци от местни производители. Това не само ще ви гарантира, че ще се храните по-здравословно, но и също така ще подпомогнете местното производство.

 

Четете още: Забавления през лятото

 

3. Яжте здравословна закуска

 

Спомняте ли си, кое е най-важното ядене за деня? Закуската! Здравословната закуска, съдържаща фибри и протеини е чудесен начин да започнете деня. Тя ще засити глада ви и ще поддържа метаболизма ви бърз.

 

Нямате време да си приготвяте закуска? Пробвайте с тези бързи и лесни рецепти:

 

Овесена каша – вечерта си подгответе 1/3 чаша с овесени ядки, 1 ч. л. кафява захар или мед, щипка канела, 2 с. л. стафиди и 3/4 чаша мляко. Всичко, което трябва да направите сутринта е да сложите подготвената смес в микровълновата за 55 секунди и да и се насладите.

 

Сандвич с яйце и авокадо – всичко, от което имате нужда е препечена филийка, едно твърдо сварено яйце, няколко резенчета авокадо и подправки на вкус.

 

4. Излезте навън за обяд

 

Обядвайте навън, а не на работното си място. Времето далеч от бюрото ще повиши настроението ви и ще спре неосъзнатото преяждане. След като спрете да се разсейвате от колегите, имейлите и работните задачи, вие ще бъдете в състояние да се храните по-бавно и спокойно, и ще разберете, когато стомахът ви е пълен. Ако имате малко повече време, направете си кратка разходка след обяд и дайте възможност на храната да се обработи. Ще бъдете по-свежи, когато се върнете на бюрото си.

 

Четете още: От какво се нуждаете за пикник?

 

5. Пийте повече вода

 

Създайте си навик да пиете по 8 чаши вода на ден. Хидратирането е изключително важно когато тренирате, особено при по-високите летни температури. Когато тялото ви е добре хидратирано, мускулите ви ще работят правилно, кожата ви ще е по-сияйна и вие ще се чувствате сити между храненията.

 

Ако ви е трудно да пиете повече вода се опитайте да разпределите равномерно през деня цялото количество. Отегчени сте от вкуса на водата? Добавете резен лимон, малко краставица или мента – това ще промени вкуса ѝ.

Добави коментар