Запазете здравето на гърдите си – част 1

Как да се грижа за гърдите си?

 

Гърдите могат да се променят много пъти и по много начини през живота на жената, а дори и в рамките на даден месец. Гърдите могат да хранят деца, да осигуряват сексуално удоволствие, а и са част от вашата идентичност. Да знаете как вашите гърди обикновено се чувсвтат и изглеждат е първата стъпка към доброто им здраве.

 

Какви са нормалните гърди?

 

Гърдите, както и женските тела са в различни форми и размери. Тяхната тъкан се променя, те се променят с напредване на възрастта, лявата може да не изглежда по същия начин като дясната. Едната гърда може да расте или да е по-голяма от другата. Как гърдите ви се чувстват и изглеждат може да се влияе от много неща – менструален цикъл, бременност, кърмене, менопауза, хранене и стареене. Някои жени изпитват подуване и задържане на течности по време на цикъл, което може и да е болезнено. С течение на времето гърдите могат да провиснат малко повече, особено след промени в хормоналния баланс, след кърмене или менопауза.

 

Гърдите правят жените „бозайници”, и това е поради причината, че жлезите, от които се състоят гърдите се наричат млечни жлези. Тези жлези произвеждат мляко за кърмене и също са важна част от сексуалния живот.

 

Четете още: График на безплатните прегледи в кампанията за борба с рака на гърдата

 

Често е трудно на жените да определят какво точно означава „нормални” гърди, поради силния социален натиск се предпочитат някои видове гърди пред други. Нашите възприятия са повлияни от това как гърдите се използват в рекламата за насърчаване на продажбите на някои продукти и широко популяризиране на гръдните импланти в западната култура.

 

Полезно е да се запознаете с това какво е „нормалното” ви усещане за гърдите ви и да ги огледате в огледалото. Някои жени правят това, когато са в банята или под душа, за да забележат промени в гърдите.

 

Рак на гърдата

Какво да направим за да имаме здрави гърди?

 

Може да направите здравословен избор, като подобрите общото си здравословно състояние, което ще бъде от полза и за гърдите ви.

 

• Бъдете активни, упражнявайте се редовно.

• Хранете се разнообразно с храни с ниско съдържание на мазнини, богати на фибри и пълнозърнести храни.

• Хранете се с много тъмнозелени, оранжеви и червени плодове и зеленчуци ежеднежно.

• Мийте плодовете и зеленчуците редовно, купувайте биологични продукти, за да намалите излагането на потенциални токсични химикали.

• Консумирайте ежедневно храни богати на фитоестрогени (растетелни естрогени или изофлавони), като соя, леща, зърнени храни, които са били свързани с някои проучвания за превенция на рак на гърдата.

• Спрете цигарите.

• Ограничете количеството на алкохола, който приемате.

• Ограничете кофеина – чай, кафе, шоколад, кока-кола и други напитки, които могат да съдържат големи количества кофеин и захар.

 

Четете още: Няколко думи за рака на гърдата

 

В допълнение към този начин на живот, може да изберете да:

• Да научите как гърдите ви се чувстват нормално, така вие ще знаете, кое е нормално за вас и да забелязвате всякакви промени, които се случват.

• Ако носите сутиени, носете такива, които са удобни и не ги носете, когато спите.

 

Продължава на: Запазете здравето на гърдите си – част 2

 

Снимки: stockimages, marin FreeDigitalPhotos.net

Добави коментар