Заетите майки и стреса

Ежедневното напрежение, на което сме изложени, може да изсмуче не само енергията ни, но и мира вкъщи. Как да намерим спокойствие сред хаоса и да го задържим за повече от 5 минути? Тук ви представяме 10 стратегии, които могат да ви помогнат:

 

1. Станете рано

 

Ако не сте уморени, станете 15 мин. преди децата си, за да имате свое собствено време на покой. Практикувайте йога, прочетете нещо духовно и се запитайте „Как мога да имам балансиран ден днес?“. Или можете просто да полежите в леглото и да дишате дълбоко в продължение на няколко минути.

 

2. Изключете

 

Съвремието ни е шумно място за живеене благодарение на телефоните, компютрите, телевизията, радиото… Когато се чувствате претоварени, стресирани и уморени, опитайте се да намалите фоновия шум в живота си. Изключете се поне за малко от „мрежата“.

 

3. Започнете с малко

 

Когато се уморени и просто не ви се приготвя вечеря, но все пак трябва да го направите, опитайте следното: разбийте задачата на малки стъпки. Започнете с нещо като: „Ще отида в кухнята и ще направя салата.“, или дори само: „Ще отида в кухнята.“ Тези стъпки могат да изглеждат смешно малки, но ни помагат да преминем през непреодолими задачи.

 

4. Бъдете тук и сега

 

Подобно на шестокласник, който се притеснява за теста в училище, нашите умове постоянно се тревожат за бъдещи неща. Най-добрият начин да избегнете стреса е да се насладите на момента. И спрете да се сравнявате с другите майки за каквото и да било.

 

Четете още: 5 начина да се върнете на работа след майчинство

 

5. Адаптирайте се

 

Дразните ли се, ако вечерята не е сервирана в точно определен час и в специално подбрания за нея сервиз? Всички искаме нещата да протичат така, както сме ги планирали. Но ако децата са си играят много сладко, докато вие правите вечеря, може би по-важното в този момент е да отложите готвенето и да се насладите на времето с тях.

 

6. Говорете със себе си

 

Говорете със себе си – това може да ви помогне да контролирате емоциите си. Когато нещата се объркват това не е катастрофа, а неудобство. Например, насърчете се да останете в леглото ако сте болни. Оставете съпругът ви да почисти кухнята.

 

7. Смейте се

 

Смехът е живот. Смехът облекчава малките дразнения. Изследванията показват, че ние преживяваме около 30  пъти дневно някакъв вид стрес или тревожност. Хуморът определено е лековит, ако не вярвате – опитайте.

 

Четете още: 7 съвета за красота за заети майки

 

8. Починете си

 

Нека си го кажем. Ние никога няма да завършим всичко от списъка със задачи. Майките прекарват много часове в работа всекидневно и никога не им остава достатъчно лично време, в което да се поглезят. Ето защо е важно да отделяте време за релаксация.

 

9. Насладете се на природата

 

Слънце, вода, вятър – тези елементи хранят сетивата ни и ни носят спокойствие. Това означава, че е хубаво да си починете в задния двор, да се потопите в топла вана или да отидете на плаж. Важно е да разберете какво ви успокоява най-добре и след това да го приложите.

 

10. Пуснете се по течението

 

Хаосът е част от живота. Ако се откажете от контрола, ще имате по-голяма свобода да се насладите на семейния си живот.

Добави коментар