Диабет тип 2 и упражнения

Как упражненията могат да повлияят на нивата на кръвната захар?

 

Обикновено се освобождава инсулин от панкреаса, когато количеството глюкоза в кръвта се увеличава, точно след хранене. Инсулинът стимулира черния дроб и мускулите, да усвоят излишната глюкоза. Това води до понижаване на нивото на кръвната захар в организма.

 

При упражнения, тялото се нуждае от допълнително енергия или гориво (под формата на глюкоза) за активността на мускулите. При кратки натоварвания като тичане към автобуса, спринт, мускулите и черният дроб могат да освободят сладираната глюкоза за енергия. При продължително умерено натоварване, мускулите отнемат почти 20 пъти повече глюкоза от нормалното. Това помага да се понижи нивото на кръвната захар. До същите нива на кръвна захар може да достигне някой който не е на употреба на инсулин, така, че да сведе до минимум рисковете от хипогликемия или ниска кръвна захар.

 

Интензивните упражнения могат да имат и обратния ефект и да повишат нивото на кръвната захар след като сте спрели да се упражнявате. Това е особено вярно за много хора с диабет.  Тялото разпознава интензивните упражнения като стрес и освобождава хормоните на стреса, които казват на тялото да увеличи нивото на кръвната захар за да подхрани мускулите.  Ако имате диабет е по-добре да проверите нивото на кръвната захар след тренировка, ако това се случи.

 

Диабет тип 2 и упражнения

 

Кръвната захар понякога е твърде висока за упражнения?

 

В някои случаи трябва да избягвате упражненията, ако кръвната ви захар е твърде висока.

 

Кои упражнения са подходящи за диабетици?

 

Силови упражнения: Упражненията за сила имат сериозно влияние върху подпомагането на диабетиците да управляват заболяването си.

 

Аеробни упражнения: Всяка активност, която повишава сърдечната честота и я практикувате продължително време, ще подобри вашата издръжливост. Аеробните упражнения намаляват риска от диабет тип 2 и спомагат вече заболелите да управляват своите нива на кръвна захар.  Освен ползите за здравето, упражненията са забавни и повишават настроението ви. Трудно е да задържите стреса, когато тичате или плувате например.

 

Диабет тип 2 и упражнения

Диабет тип 2 и упражнения – съвети

 

– За да намалите риска от хипогликемия, ако имате диабет, си създайте рутинен план от упражнения, хранене, прием на лекарства, за всеки ден.

 

– Продължителните или изморителните упражнения могат да накарат тялото ви да произвежда адреналин и други хормони, които могат да противодействат на ефекта на инсулина и да причинят покачване на нивото на кръвната захар. Ако участвате в усилена тренировка количеството инсулин, лекарства или калории може да се наложи да се променят. Консултирайте се с вашият лекар, ако се наложи да правите някакви промени.

 

– Бъдете внимателни в упражненията, когато лекарството е във своя пиков момент.

 

– В зависимост от времето на физически упражнения, може да се наложи намаляване или увеличаване на дозата ви инсулин. Вашият лекар ще ви препоръчва как да направите корекцията.

 

– Проверявайте вашата захар, преди, след и по време на тренивовка. Винаги носете със себе си въглехидратна храна за да регулирате нивата на кръвната захар.

 

Снимки: stockimages, photostock, imagerymajestic FreeDigitalPhotos.net

Добави коментар