Вземете контрол над гнева си – част 2

Продължава от: Вземете контрол над гнева си – част 1

 

5. Запомнете, че това да вярвате в нещо, не го прави непременно реално

 

Без значение, колко силно сте убедени в нещо, това не го прави непременно вярно. Когато човек е ядосан, е по-трудно да се постави на мястото на отсрещния. Все пак – дори опитът за това, понякога може да охлади и най-нажежената ситуация. Не всички хора по света могат да са на нашето мнение, нали? Обикновено сме по-склонни да приемем чуждата гледна точка тогава, когато нещата са обсъдени и събеседникът ни е направил поне опит да ни разбере.

 

Двама души, които не се разбират помежду си, никога няма да разрешат спора. На първо място се опитайте да разберете аргумента на противника. Когато направите това, ще ви е доста по-лесно да проявите разбиране.

 

гняв, ползи, ядосан, ситуация, промяна

 

6. Уверете се, че гневът ви е пропорционален на ситуацията

 

Гневът може да бъде и полезен, понеже благодарение на него можете да проучите своите граници – какво можете да приемете и какво не. Когато сте ядосани знаете, че нещо трябва да се промени. Голяма част от контрола на гнева се състои в това да откриете какво трябва да промените и да го направите. Ако комуникирате ефективно, гневът може да подобри качеството на вашите взаимоотношения, като покаже на околните какви са вашите очаквания. Въпреки това, гневът трябва да бъде пропорционален на ситуацията.

 

Четете още: 3 лесни начина да се освободите от стреса

 

Трябва да разберете каква е реалната заплаха или опасност и да съобразите реакцията си така, че да бъде пропорционална ситуацията.

 

7. Правете разлика между ситуативен и вътрешен гняв

 

 

Когато гневът ви е породен от конкретна ситуация, може да премине бързо, веднага след като проблемът бъде решен. Колкото по-дълго продължава гневът, толкова по-вероятно е източникът му да е в собствената ви глава.

 

гняв, ситуация, ядосан, реакция

 

Може да се наложи да преосмислите очакванията си към околните. Възможно е мисленето ви да е леко изкривено, а очакванията ви – нереалистични. По този начин, близките ви никога няма да могат да оправдаят очакванията ви, а вие винаги ще сте разочаровани от това. Глупаво, нали?

 

Контролът на гнева винаги включва и контрол над себе си. Имайте предвид, че когато изпитвате вътрешен гняв, преодоляването му може да се окаже по-трудно от очакваното.

 

Четете още: Как да контролирате ревността?

 

8. Проучете гнева

 

Задайте си въпроса: „Това ще ви донесе ли резултата, който търсите?“. Той ви принуждава да мислите за това, какво всъщност се опитвате да постигнете в ситуацията и отговорът рядко е кавга. Когато сте ядосани, този въпрос може да прекъсне вътрешното ви самонавиване и да ви принуди да мислите трезво. По този начин ще сте в състояние да вземете адекватно решение.

 

гняв, страх, промяна, ядосан, ситуация

 

Гневът не е нещо, от което трябва да се страхуваме. Той ни помага да разберем какво трябва да променим. Контролирането на гнева е важно умение в съвременния живот.

 

С толкова много задължения и ангажименти, понякога е трудно да останем в добро настроение. Лесно е да се ядосаме за нещата, които не вървят по план. Вместо да се чувствате виновни или гневни, фокусирайте енергията си върху овладяването на ситуацията. Контролът над гнева, ви позволява да разберете какви промени трябва да направите, за да постигнете по-добър баланс и хармония както в личен, така и в социален план. 

 

Снимки: Paolo Margari, sean dreilinger, justCRONO Foter.com

Добави коментар