Безопасен ли е спортът по време на бременност?

Упражненията са важна част от здравословната бременност. Да останете в добра форма, е добре за вашето здравословно състояние и помага за по-лесното протичане на раждането. Може би спортът е бил важна част от живота ви преди бременността? Трябва да знаете обаче, че не всички спортове са безопасни по време на бременност.

 

Основни правила за упражнения по време на бременност

 

Когато избирате спорт или упражнения, които да правите, докато сте бременни, изберете активност, която увеличава сърдечния ритъм до умерено ниво, бе да изтощава тялото прекалено или да увеличава телесната температура твърде много. Повишената телесна температура, независимо дали в резултат на упражнения или треска, се свързва с повишен риск от малформации.

 

Освен това, не забравяйте да избягвате:

 

упражнения с висок риск от падане

упражнения в горещите дни

контактни спортове

упражнения на висока надморска височина

 

Добри спортове и лоши спортове

 

Когато става дума за избора на добър спорт и избягването на лош а бременната жена, всъщност имате сравнително малко свобода на действие. Например, една жена, която редовно тича на маратони, може да продължи да тича дори по-време на бременността, стига да няма усложнения. Тепърва да започнете да тичате обаче, след като научите, че сте бременна, определено не е най-добрата идея.

 

Четете още: Бъди „Секси мама“ с правилните упражнения по време на бременността

 

Добри спортове са бягане, джогинг, плуване, ходене, тенис, голф, колоездене, софтбол, боулинг. Тези спортове са със сравнително слабо въздействие и нисък риск от падане.

 

Лоши спортове са футбол,  каране на ски, скейтборд, скално катерене, гмуркане, вдигане на тежести и конна езда. При тези спортове има по-голям риск от въздействие върху плода или падане.

 

Изключения от правилото за лошите спортове

 

Условният списък на подходящите и неподходящите спортове за бременната жена, не е непроменяем закон. Ако една жена е вдигала тежести редовно, преди да забременее, с позволение на следящия бременността лекар, може да продължи да вдига тежести. В умерени количества това е безопасно, в случай, че жената няма история със спонтанен аборт или усложнения от предишна бременност. Задължително консултирайте с лекаря си намеренията да практикувате определен спорт.

 

Четете ще: Защо бременността ви прави красиви?

 

От друга страна, някои спортове никога не са безопасни по време на бременност. Гмуркането например изисква снижаване на тялото. По този начин плодът не може да се справи с налягането така, както един възрастен човек. Това е сериозна предпоставка за фетални усложнения при бременността.

 

Спортът е чудесен начин да останете във форма по време на бременността и да водите здравословен начин на живот, но не забравяйте, че не всички спортове са безопасни. Общите правила са да избягвате спортове, при които има висока степен на въздействие върху плода или риск от падане.

Добави коментар