Ако сте жертва на есенния стрес

Смяната на сезоните, кара много хора да се чувстват уморени и депресирани. Те се събуждат сутрин и се чувстват изтощени. Усещат болки по цялото си тяло. Трудно им е да се концентрират. Бързат, а едва успяват да свършат и половината от планираните неща за деня. Всичко това ги кара да се чувстват тревожни и депресирани. Те са на ръба на нервна криза и са готови да се разплачат. Да, вероятно тези хора са жертва на есенния стрес.

 

Какво е стресът? Това не е болест, но той може да причини такива. Стресът е нормално явление, което ви провокира да реагирате различно в зависимост от сезона. Той ви стимулира и ви позволява да се адаптирате по-добре към промените в климата. Но продължителността, повторението, прекомерната интензивност на стреса може да доведе до възникване на проблем.

 

Всеки може да бъде в състояние на стрес. Различните хора реагират по различен начин. Всичко зависи от индивидуалността на човек. Ето, най-честите симптоми на стреса – нервност, главоболие, болки в гърба, раменете, гастрит, меланхоля, безсъние. Това са сигнали, които показват, че трябва да направите нещо.

 

Причините за възникването на стреса са много. Учените са ги квалифицирали в категории в зависимост от силата на стреса. Въпреки това опитът показва, че ежедневният стрес, без значение, колко малък и незначителен е, е толкова опасен колкото и заболяване. Невъзможно е да избягаме от разрушителните атаки на стреса, но може да се научим как да го предодолеем. Ето, защо е най-добре да си изготвим стратегии, които ще помогнат на тялото и на психиката да се адаптира по-бързо към промените.

 

Какво може да направите, за да запазите по-добър баланс? Трябва да имате в предвид това, че стресът ускорява изгарянето на енергия? Нервната система работи по-усилено и е нормално да се чувствате гладни за витамини и менерали. Когато човек е под стрес, не бива да започва диета за отслабване. Трябва да се храни добре и да набляга на зърнените храни, плодовете и зеленчуците.

Хранете се поне 3 пъти на ден и не пропускайте закуската. Избягвайте мазнините. Рибата и пилешкото месо са за предпочитане. Приемайте повече витамини, особено магнезий. Продуктите, които ги съдържат са: какао, зърнеи храни, сушени плодове и др.

 

 

Но това не е всичко. Вашият мозък и мускулите се нуждаят от кислород, за преобразуване на храната в енергия. Затова трябва да се разхождате повече на свеж въздух и да проветрявате помещенията в дома си, да правите физически упражнения. Вдишайте дълбоко и изпълнете дробовете си с кислород. След това издишайте бавно. Тези две упражнения са достатъчни за да ви накарат да се опуснете.

 

Днес съществуват много методи за релаксация и лечение на стрес като масаж, акупунктура, хомеопатия и др. – открийте какво ви помага и се наслаждавайте на резултатите!

 

Снимки: porbital, graur razvan ionut FreeDigitalPhotos.net

Добави коментар